Re: Badsector, windows i ntfs

Autor: Sempiterna <rzopa_at_amorki.pl>
Data: Tue 09 Sep 2008 - 02:53:01 MET DST

U偶ytkownik "Osadnik" <osadnik.www@wp.pl> napisa艂 w wiadomo艣ci
news:ga4e4m$mqj$1@atlantis.news.neostrada.pl...
> Drygi dysk ten podejrzany.
> SMART - raportuj臋 temperatur臋 44*C - taaa... akurat, ciekawe co na to
> moja
> sk贸ra.

Gdyby艣 mia艂 pirometr...

> P贸l godziny temu z dysku zewn臋trznego korzysta艂em i by艂o wszystko OK.
> Teraz
> nie mog臋. w Liuxie nie ma szans na odczytanie bo przez niemo偶no艣膰
> zamkni臋cia NTFS Linux nie raczy odczyta膰 dysk贸w NTFS. danych
> skopiowanie

Oj, raczej bym backup zrobi艂 najpierw... W艂a艣nie chcia艂 mi zdechn膮膰 dysk
320 GB, sypn膮艂 BADami (niwiele, ledwie kilka), raw error rate gigant,
liczba korekcji sprz臋towej olbrzymia i ro艣nie jak ciasto dro偶d偶owe...
Przelecia艂em go programem HDD Scan (z niewiadomych powod贸w, programy
DOSowe w wi臋kszo艣ci nie widz膮 dysku w og贸le) na tym dysku, oczywi艣cie,
uprzednio zrzucaj膮c wszystko (ca艂kowicie r臋cznie, bez program贸w
klonuj膮cych), na drugi dysk i wtedy trenowa艂em... By膰 mo偶e nadpisa艂e艣
przy testach jak膮艣 struktur臋 w systemie plik贸w i programy zg艂upia艂y.

> I co s膮dzi膰 o tym zrealokowaniu i temperaturze dysku? jak damnie
> potwornie a

Najpierw zrzut danych, potem zabawa... Mnie dysk i przy 50 wskazywanych
stopniach chodzi dobrze (ten sprawny)... Podobno nie nale偶y dysku
zbytnio ch艂odzi膰... Ale jak padnie do reszty, czasem mo偶e pom贸c
wych艂odzenie dysku w zamra偶alniku, najlepiej, aby w szufladce, czas jest
cenny.

> wysoka, sam fakt zrealokowania mnie nie uspokaja bo pojawi艂y si臋
> bloki
> maj膮ce czas odpowiedzi po 150ms i ponad 500ms (ale tylko kilka sztuk
> cho膰
> na nowym dysku (2 lata) ich by膰 nie powinno.

M贸j dysk 320 ma w艂a艣nie tyle... Po kombinacjach z przemazywaniem ca艂o艣ci
bady znikn臋艂y... cho膰 nie wiem czemu, licznik realokacji u mnie jest na
zero... Link do SMART-a poni偶ej.
Tak mi sie majaczy, 偶e mog艂e艣 zamaza膰 co艣 wa偶nego... tytu艂em
eksperyment贸w zamazywa艂em cz臋艣膰 felernego dysku i pr贸bowa艂em sczyta膰 to,
co zosta艂o, nawet si臋 udawa艂o... Ale programy do defragmentacji ju偶
g艂upia艂y...

Spr贸buj programu Get Data Back for NTFS, raz mi ju偶 ratowa艂 ty艂ek,
mialem katalog, do kt贸rego nie dalo si臋 wej艣膰. Zmiana uprawnie艅,
przejmowanie, etc. nie pomaga艂y. CHKDSK znalaz艂 b艂膮d, usun膮艂... Heh...
tyle, 偶e znikn膮艂 r贸wnie偶 贸w katalog. GDB w 艂ap臋 i jadziem, na szcz臋艣cie
znalaz艂 i prawie wszystko odtworzy艂. Mo偶e jeszcze TestDisk co艣 uradzi...
Oczywi艣cie, poszed艂 format partycji (wiadomo, po odzyskaniu danych)

Link do S.M.A.R.T.
http://sp5sjt.webpark.pl/320.mht
(Tylko IE...)
lub
http://sp5sjt.webpark.pl/320.png
http://sp5sjt.webpark.pl/320.jpg
(parametr 1 od wczoraj bardzo zmala艂...)

I mam zagwozdk臋... jak d艂ugo wytrzyma... Bo jeden dysk z podobnymi
objawami zacz膮艂 mi pada膰 ok. 5 lat temu. Po r臋cznym przemazaniu chodzi
do dzisiaj.
A teraz... zacz臋艂o si臋 od lawiny komunikat贸w stop 0xF4, oznaczaj膮cych
problem z dyskiem. Na razie jest OK...

--
D4
W ramach protestu przeciwko reklamom,