Re: Jeszcze raz.... (Re: Nietypowy(?) problem ze sterownikiem pppoe dla Windows 2000)

Autor: Michal Kawecki <kkwinto_at_o2.px>
Data: Thu 31 Jul 2008 - 12:46:30 MET DST

Dnia Thu, 31 Jul 2008 11:46:37 +0200, Bilbo napisał(a):

> Nie wierzę, że z jakiejś sieci może być nieosiągalny orange i mbank i
> jeszcze parę innych dość ważnych witryn - i że to jest normalny stan rzeczy.

To nie jest normalny stan rzeczy, ale tak właśnie jest. Ode mnie z
jakiejś sieci radiowej korzystającej z łącz Futuro pingi na orange.pl
nie wracają. Problem pojawia się dopiero na ostatnim routerze o adresie
193.111.36.130. Natomiast pingi w Neostradzie działają bez zarzutu.

> Czy - jeśli to ta przyczyna - powinienem się zwrócić do dostawcy, żeby
> zmienił swoje parametry, czy mogę coś zrobić u siebie? On twierdzi, że inni
> użytkownicy nie mają takich problemów. Pierwszy raz spotkał się z tym, że
> zgłasza problem ktoś, kto ma Windows 2000

Problem z MTU wyregulujesz u siebie. Natomiast problem z _całkowitą_
niedostępnością niektórych adresów, jak np. ten orange.pl, usunąć
powinien dostawca Internetu, a raczej firma, z której usług on korzysta.
Bo to jest problem z blokowaniem niektórych adresów/portów/protokołów na
routerach szkieletowych. Pamiętaj tylko, że brak "pinga" nie oznacza
wcale, ze strona się nie będzie otwierać. Tak jest np. u mnie: ping nie
wraca, ale www.orange.pl w przeglądarce otwiera się normalnie.

--
M.   [Windows - Shell/User MVP]
/odpowiadając na priv zmień px na pl/