Re: Jeszcze raz.... (Re: Nietypowy(?) problem ze sterownikiem pppoe dla Windows 2000)

Autor: Bilbo <bilbek_at_WYTNIJTOpoczta.onet.pl>
Data: Thu 31 Jul 2008 - 13:21:51 MET DST
Message-ID: <g6s785$er$1@news.onet.pl>
Content-Type: text/plain; charset="iso-8859-2"

Michal Kawecki wrote:
> Dnia Thu, 31 Jul 2008 11:46:37 +0200, Bilbo napisał(a):
>
>> Michal Kawecki wrote:
>>> Dnia Tue, 29 Jul 2008 21:06:03 +0200, Bilbo napisał(a):
>>>> 5. Następnie w oknie wiersza poleceń opcją tracert www.orange.pl
>>>> sprawdziłem, że po przejściu bramki idę dalej w świat :) Jest pod
>>>> nr 2 router, a potem wyświetliło się kilkanaście następnych adresów
>>>> prowadzących do strony. Potem zaczęły się pojawiać komunikaty
>>>> "Upłynął limit czasu żądania", ale ponoć to normalne.
>>>
>>> Orange.pl ode mnie także nie jest osiągalny (korzystam z futuro).
>>> Natomiast pingując go z sieci TPSA wszystko działa poprawnie. To
>>> chyba jest jakiś problem z konfiguracją końcowych routerów.
>>
>> Nie wierzę, że z jakiejś sieci może być nieosiągalny orange i mbank i
>> jeszcze parę innych dość ważnych witryn - i że to jest normalny stan
>> rzeczy.
>
> To nie jest normalny stan rzeczy, ale tak właśnie jest. Ode mnie z
> jakiejś sieci radiowej korzystającej z łącz Futuro pingi na orange.pl
> nie wracają. Problem pojawia się dopiero na ostatnim routerze o
> adresie 193.111.36.130. Natomiast pingi w Neostradzie działają bez
> zarzutu.
>
>>>> 6. Padłem. nie wiem, co dalej robić. Z grubsza biorąc wiem, co na
>>>> każdym pojedynczym etapie robię, ale nie ogarniam tego, nie czuję
>>>> całości. Gdzie może być przyczyna moich kłopotów?
>>>
>>> W MTU. A właściwie to w urządzeniach Twojego dostawcy Internetu,
>>> które dokładają za dużo swoich bajtów do nagłówków pakietów TCP/IP.
>>
>> Czy - jeśli to ta przyczyna - powinienem się zwrócić do dostawcy,
>> żeby zmienił swoje parametry, czy mogę coś zrobić u siebie? On
>> twierdzi, że inni użytkownicy nie mają takich problemów. Pierwszy
>> raz spotkał się z tym, że zgłasza problem ktoś, kto ma Windows 2000
>
> Problem z MTU wyregulujesz u siebie. Natomiast problem z _całkowitą_
> niedostępnością niektórych adresów, jak np. ten orange.pl, usunąć
> powinien dostawca Internetu, a raczej firma, z której usług on
> korzysta.
> Bo to jest problem z blokowaniem niektórych adresów/portów/protokołów
> na routerach szkieletowych. Pamiętaj tylko, że brak "pinga" nie
> oznacza
> wcale, ze strona się nie będzie otwierać. Tak jest np. u mnie: ping
> nie wraca, ale www.orange.pl w przeglądarce otwiera się normalnie.

Dzięki, zatem coś wiadomo i pogadam z dostawcą mając te informacje.

Pozdrawiam!
Lech
Received on Thu Jul 31 13:25:07 2008

To archiwum zostało wygenerowane przez hypermail 2.1.8 : Thu 31 Jul 2008 - 13:42:02 MET DST