Re: Vista - jakie rozsadne wymagania sprzetowe. Jak jest z oprogramowaniem/sterownikami na wersji 64bit? [dlugie]

Autor: Radosław Sokół <Radoslaw.Sokol_at_polsl.pl>
Data: Mon 28 Jul 2008 - 14:11:04 MET DST

Rafal M pisze:
> Jaki sprzet trzeba miec do rozsadnej pracy na Viscie Home Premium
> (chyba wersji 64bit)?

Praktycznie każdy nowy mikroprocesor i 2 GiB pamięci.

> Aktualnie mam c2d 1.86 Ghz, 1 GB ram (tutaj pewnie trzeba bedzie

Procesor OK. Pamięć tak na styk. Jeżeli korzystasz z dobrze
napisanych i oszczędnych programów, to będzie nie gorzej
niż w XP, ale Vista naprawdę potrafi wykorzystać dodatkową
pamięć całkiem nieźle.

> Czy na tej konfiguracji (zakladajac dodatkowy 1GB ram, moze 2) da się
> na Viscie _normalnie (bez stresowo)_ pracowac? W sensie przy podobnym
> komforcie jak na XP?

Da się. Ja sam używam Visty na Core 2 Duo 1.4 GHz z 1 GiB
RAMu. Według mnie działa szybciej niż XP na podobnych ma-
szynach, ale pracuję głównie w prostym tekstowym edytorze
HTML oraz czasem z arkuszami kalkulacyjnymi w OpenOffice.

> Z tego co czytam to Vista do samego plynnego wyswietlania okienek
> potrzebuje dobrej karty graficznej ;) - zeby nie bylo tak, ze teraz
> moge spokojnie na PCecie obejrzec film 1080p, a po zakupie Visty
> obejde sie smakiem ;)
> Moja karta graficzna w ogole da rade?

Jak wyłączysz Aero to działa tak samo jak XP. *Identycznie* :)

> Jak dlugo Vista mocno kreci HDD (tez swiezo po instalacji podobno
> mocno dyskami kreci).

Indeksację plików możesz spokojnie wyłączyć, jeżeli nie wyszu-
kujesz namiętnie plików na dysku. A mechanizmy 'prefetch' same
się uspokajają gdzieś po tygodniu.

> Jak jest z wykrywaniem podzespolow typu dyski SATA2 (z czym XP ma
> problem przy instalacji)?

Jest dużo lepiej, można sterowniki podkładać na USB choćby,
a ACPI+AHCI jest często wykrywane standardowo.

|                 |  Administrator, Politechnika Śląska    |