Re: Zaszyfrowalem dysk systemowy Trucryptem - moje wrazenia

Autor: Tomasz Chmielewski <tch_at_nospam.syneticon.net>
Data: Sat 19 Jul 2008 - 13:54:29 MET DST

Michal Kawecki schrieb:

> Jest to znacznie bardziej prawdopodobne, niż szansa na fizyczne
> trafienie notebooka akurat w ręce osoby zainteresowanej łamaniem
> zabezpieczeń.

Co jest bardziej prawdopodobne - nie mamy danych aby okreslic tu jakies
prawdopodobienstwo, wiec jest to zwykle gdybanie.

W przypadku, gdy kopia dokumentu bedzie zapisana w tym czy innym
niezaszyfrowanym "temp", wystarczy, ze laptop trafi w rece osoby, ktora
nie ma pojecia o lamaniu zabezpieczen, a jest ciekawa, co trzymamy na
laptopie.

> W przypadku skopiowania plików zaszyfrowanych EFS-em potencjalny
> włamywacz nie odniesie z nich żadnego pożytku.

Gorzej, jak skopiuje poprzednia kopie dokumentu z tego czy innego
katalogu roboczego.

Zreszta sama nazwa pliku czy jego rozmiar w pewnych przypadkach potrafia
wiele powiedziec, wiec tu rowniez EFS kuleje.

> W przypadku TC, całe to
> wyrafinowane szyfrowanie partycji można sobie w buty włożyć.

Hmm? Bo moze sobie skopiowac obraz zaszyfrowanej partycji - co mu z tego?

> Ale na ograniczenie listy "jakichś" programów już mamy wpływ, prawda?

Znasz zasade dzialania wszystkich programow w systemie, calego
oprogramowania zainstalowanego na danym komputerze? Ja niestety nie.

> Podobnie jak i na to, żeby zabrać uprawnienia użytkownikowi i programom
> do miejsc nieszyfrowanych EFS-em.

Tak, ale to zabieranie sie od d... strony.
Zamiast zatkac potencjalne zagrozenie skutecznie, calosciowo i w prosty
sposob, zaczynamy sie bawic w kotka i myszke, i musimy myslec, co i jak
zatkac, i o czym zapomnielismy.

--
Tomasz Chmielewski
http://wpkg.org