Bliźniaki, czy deja vu? oraz czyli jednak tylko 4 GB...

Autor: Sempiterna <rzopa_at_amorki.pl>
Data: Fri 18 Jul 2008 - 19:34:47 MET DST

http://sp5sjt.webpark.pl/gemini.png

Nie wydaje się Wam, że coś na tym obrazku jest nie ten teges? :)

A doszło do tego tak:

Porządkowałem dane z backup-u.
Po ich uporządkowaniu zrobiłem dużego ZIPa, o wielkości ok. 4.5 GB. Z
niezbyt dla mnie jasnych przyczyn DeepBurner obciąłmi bez żadnego
komunikatu plik ZIP do rozmiaru przekraczającego 4GB. mimo, że na pasku
pokazał całe 4.5 GB danych do nagrania. Na szczęście płytka dała radę
zmieścić sesję z plikiem RAR, zrobionego dla tych samych danych, lecz o
ok. 1 GB mniejszego, zmieścił się w całości.
Tytułem sprawdzenia, czy backup dobrze się zgrał porównałem RAR-a z
dysku z RARem zgranym na płytkę, zgadzały się.
Następnie porównałem zawartość RAR-a po rozpakowaniu z będącym na dysku
backupem... (Swoją drogą... nie wiem, czy jest lepsze do tego narzędzie,
niż wbudowany w TC... synchronizator katalogów... dzięki niemu
porównywanie nadmiarów w backupie, wyszukiwanie uszkodzonych plików po
jednej z awarii, skróciło mi bardzo czas porządków)
Porównywarka wykazała mi 6 niezgodności (jak się później z innych prób
okazało - pozornych, porównanie treści w inny sposób wykazało pełną
zgodność zawartości z oryginałem.

Zrobiłem tak - do katalogu, który nie zgadzał się z oryginałem
skopiowałem drugą stronę niezgodności - i rezultat macie, jak na obrazku
:)
Porównanie zawartości nie wykazało różnic.
Zbadałem temat szczegółowiej tak:
Najpierw dir > dup, potem do pliku DUP wkleiłem nazwę jednego pliku (W
TC SHIFT-F6 na nazwie pliku) i drugiego, po czym wziąłem plik do
porównania po wartościach szesnastkowych i wyszło szydlo z worka. Na
listingu różnicy nie ma - daje to ten sam znak, o kodzie $2D, na liście
plików wTC widoczna była b. niewielka różnica w szerokości znaku -
długość kreski różniła się chyba o jeden piksel. ta druga kreseczka
miała, jak się okazuje, kod szesnastkowy $96... tylko czemu tak?
Nie bardzo wiem, czemu się to tak różnicuje... oraz czy archiwizator
powinien przekodowywać nazwę pakowanego pliku...?

Domyślam się, że M$ coś nakombinował... tylko w jakim celu?
Najważniejsze, że funkcjonalność nie cierpi... ale jeśli jakiś program
odwoła się do pliku z dokładnością do wartości szesnastkowej każdego
znaku z nazwy?
Ciekawi mnie to...

--
D4