Re: Zaszyfrowalem dysk systemowy Trucryptem - moje wrazenia

Autor: Michal Kawecki <kkwinto_at_o2.px>
Data: Thu 17 Jul 2008 - 18:19:30 MET DST

Dnia Thu, 17 Jul 2008 03:09:05 -0700 (PDT), Krzysiek napisał(a):

> On 17 Lip, 10:07, Michal Kawecki <kkwi...@o2.px> wrote:
[...]
> A skoro już przy tym jesteśmy to mam klika pytań:
> 1. Zapomniałem gdzie się wydostawało z systemu klucz szyfrujący do EFS
> ogólny i jak się zakładało dla poszczególnych loginów. Raz zapomniałem
> o exporcie tego pliku i żegnaj gienia.

Odpal certmgr.msc i zajrzyj w "certyfikaty osobiste". Polecam też
przestudiowanie opisu polecenia cipher.exe.

> 2. Mam Dell D630. Aplikacja do obsługi "palca" jest kurewsko
> upierdliwa, wielka i toporna. Ponad 100MB po zainstalowaniu. Czy jest
> coś mniejszego, co integruje się z systemem i ładuje w 1-2 sek, a nie
> pół minuty jak Wave dla DELL'a?

Wiesz, że ta aplikacja nie jest żadnym zabezpieczeniem? Ona tylko
ułatwia pracę, eliminując konieczność wklepywania haseł. Abstrahując od
tego, nie wiem, czym można ją zastąpić.

BTW program instalowany przez HP w ich notebookach też nie jest mały, a
na dodatek czasami potrafi się powiesić. Dlatego oprócz identyfikacji z
palca zawsze mam włączoną możliwość autentykacji także poprzez zwykłe
wpisanie hasła.

> 3. Gdzie mogę kupić czystą kartę CHIPową, żeby wygenerować sobie
> klucz szyfrujący i załadować go na tego chipa?

Pełno tego w Google. Ot, choćby tu:
http://www.qart.com.pl/prod/SLE4428.html

--
M.   [Windows - Shell/User MVP]