Re: Zaszyfrowalem dysk systemowy Trucryptem - moje wrazenia

Autor: Krzysiek <krzysztofogorek_at_gmail.com>
Data: Thu 17 Jul 2008 - 12:09:05 MET DST

On 17 Lip, 10:07, Michal Kawecki <kkwi...@o2.px> wrote:

> Nie, nie leżę, bo do szyfrowania _danych_ korzystam z systemowego EFS.
> Jest zdecydowanie bezpieczniejszy w razie uszkodzenia struktury plików
> na partycji, dając mi w ogóle szansę na odzyskanie plików. Przy
> Truecrypt szanse te są zerowe. Gdybym był przedstawicielem handlowym i
> trzymał na notebooku jakieś ważne i rzadko backupowane dane, to ten
> argument by jednoznacznie zdecydował.

Zazwyczaj agent taki pracuje na danych w firmie przy użyciu VPN lub
innej rurki. Często dostęp do poczty również odbywa się przez WWW do
firmowego BackOffica lub innego ustrojstwa. De facto laptop ma tylko
system i lokalne dokumenty. Więc szyfrowaniu może podlegać katalog
"Dokuments" i to wszystko ;-) Kolejne security to czytnik linii
papilarnych i karta chipowa.

A skoro już przy tym jesteśmy to mam klika pytań:
1. Zapomniałem gdzie się wydostawało z systemu klucz szyfrujący do EFS
ogólny i jak się zakładało dla poszczególnych loginów. Raz zapomniałem
o exporcie tego pliku i żegnaj gienia.
2. Mam Dell D630. Aplikacja do obsługi "palca" jest kurewsko
upierdliwa, wielka i toporna. Ponad 100MB po zainstalowaniu. Czy jest
coś mniejszego, co integruje się z systemem i ładuje w 1-2 sek, a nie
pół minuty jak Wave dla DELL'a?
3. Gdzie mogę kupić czystą kartę CHIPową, żeby wygenerować sobie klucz
szyfrujący i załadować go na tego chipa?

Krzysiek