Re: Zaszyfrowalem dysk systemowy Trucryptem - moje wrazenia

Autor: Michal Kawecki <kkwinto_at_o2.px>
Data: Thu 17 Jul 2008 - 18:19:30 MET DST

Dnia Thu, 17 Jul 2008 08:33:36 -0700 (PDT), Rafal M napisał(a):

> Ja TC go testuje w warunkach domowych.

Rozumiem. Cóż, w domu do testów można go sobie zainstalować, ale
rzeczywistej użyteczności nie widzę.

> Pisze ze _prawdopodobienstwo_ intnienia backdoora w TC jest nizsze.

No a jeśli nawet się taki backdoor znajdzie - przeznaczony dajmy na to
dla CIA czy innych służb specjalnych - to jakie to ma znaczenie?

> Kwestia codziennego backupu.
>
> Ja planuje w ramach testow zrobic tak:
>
> Mam lacznie 5 partycji (w tym systemowa).
> Zaszyfrowane beda 4 partycje (w tym systemowa), a jedna bedzie
> normalna, na ktorej bede trzymal backupy wykonane Cobian Backup
> (akurat na PC domowym wszytskie dokumenty wymagajace backupowania
> trzymam tylko w 2 miejscach). Na tej partycji beda trzymane rowniez
> kopie mniej waznych danych typu zdjecia itd.

Skoro nie szyfrujesz backupów, to równie dobrze możesz też nie szyfrować
plików źródłowych.

Powiem Ci jak ja to robię - zwyczajnie zrzucam pliki zaszyfrowane EFS-em
dowolnym programem do backupów, tak żeby pozostały one zaszyfrowane. I
wszystko mi jedno gdzie je zapiszę, bo i tak odczytać je zdoła tylko
ten, kto ma mój certyfikat i zna do niego hasło.

--
M.   [Windows - Shell/User MVP]
/odpowiadając na priv zmień px na pl/