Re: Zaszyfrowalem dysk systemowy Trucryptem - moje wrazenia

Autor: Rafal M <rafal.markiewicz_at_gmail.com>
Data: Thu 17 Jul 2008 - 13:10:46 MET DST

On 17 Lip, 12:55, Michal Kawecki <kkwi...@o2.px> wrote:

> To ja poproszę o testy związane z "moją" działką, tj. z odzyskiwaniem i
> naprawą danych. Klepnij parę razy reset w trakcie intensywnych operacji
> zapisu plików, pozwól na wykonanie chkdsk po restarcie i podaj zakres
> uszkodzeń.

W swoim czasie :)

>Ponadto spróbuj zapuścić jakieś narzędzia dyskowe z CD, bez
> systemu, i sprawdź, czy da się cokolwiek zrobić z partycją tudzież z
> systemem plików

W weekend na spokojnie odpale LiveCD z Ubuntu i zobacze jak to bedzie
wygladac.

(np. odzyskać zeń dane - zakładam, że jakaś możliwość
> załadowania modułu dekodującego TC do pamięci istnieje poza systemem).

Przy szyfrowaniu partycji systemowej TrueCrypt wymaga wypalenia na CD
TC Rescue Disk. I bez wypalenia i sprawdzenia przez TC poprawnosci
danych nie pojdzie dalej z szyfrowaniem systemu.

W razie jakis problemow z MBR itd mozna zbootowac z plyty, wpisac
haslo. W sytuacjach ekstremalnych mozna z poziomu tej plyty
rozszyfrowac caly dysk systemowy (z tym ze trwa to znacznie dluzej niz
odszyfrowywanie z poziomu windowsa).

Pozdrawiam
Rafal