Re: Windows server i Office 2007 na pulpicie zdalnym

Autor: Kajetan <no-mail_at_no-problem.pl>
Data: Thu 17 Jul 2008 - 13:10:36 MET DST

<michal.palak@gmail.com> wrote in message
news:88abb3af-2872-435e-ba5e-a6a83eed3e13@k37g2000hsf.googlegroups.com...
Witam

  Planujemy w firmie postawić serwer pracy zdalnej oparty na MS Server
2003 lub 2008. Nie mam zbyt dużego doświadczenia w takich
rozwiązaniach w związku z tym mam kilka pytań, na które być może uda
mi się znaleźć odpowiedź na tej grupie.

1. Jakie parametry sprzętowe powinien mieć serwer aby udźwignąć do 30
użytkowników pracujących w Office 2007 (Word, Excel, Outlook) na
pulpitach zdalnych?
2. Czy łącze synchroniczne 3Mb/s po stronie serwera wystarczy do
takiej pracy (liczę minimum 128kB/s na usera)?
3. Rozumiem że muszę kupić licencję MOLP na Office 2007?

Jeśli ktoś ma doświadczenie w podobnych instalacjach proszę o radę :)

Bez specjalnych udziwnien i kombinacji, uzylbym serwera z dwoma Xeonami
dual- lub quad-core
i 4GB Ram. Do tego szybkie dyski (SAS) w RAID-1.
Co do lacza, to licz minimalnie 64Kbps/sesja, ale to przy zalozeniu ze lacze
jest dobrej jakosci.
Office musi dawac mozliwosc uruchamiania na serwerze terminali (czyli jak
slusznie piszesz,
np. MOLP) i pamietaj o zakupie dodatkowej jednej licencji na serwer, ponad
licencje dla thinclientow.
Jak masz dalsze pytania, to smialo :-)