Re: Instalacja XP na dysku SATA2 i przy okazji jeszcze jedno

Autor: Jacek Kalinski <jacek_kal_at_go2._NOSPAMPLEASE_.pl>
Data: Tue 08 Jul 2008 - 14:09:57 MET DST

W artykule <g4vjop$m88$1@nemesis.news.neostrada.pl> ikov napisał(a):

> Ja się wycwaniłem i po zainstalowaniu bazowego systemu + wszystkie
> najniezbędniejsze programy lub aplikacje wymagające większej
> konfiguracji + poprawki, antywirus itp zgrywam jako obraz partycji.

U mnie to nie zdawało egzaminu. Przeinstalowując system załóżmy raz
na 3 lata, wydawanych jest tyle poprawek (choćby SP1, SP2, SP3), że nie
ma najmniejszego sensu nagrywać najpierw SP1, później SP2, a ostatnio
SP3.
Antywirus... o ile masz licencję na kilka lat - ok, w przeciwnym razie
musisz go odinstalować (albo z powodu, że kupiłeś innej firmy AV, albo
że jest nowa wersja, która i tak wymaga odinstalowania starego
oprogramowania).
Jest to sposób - owszem, dobry - ale tylko jeśli planujesz bawić się
systemem i przeinstalowywać go co 3-4 miesiące. W przeciwnym razie
na prawdę nie jest to wielki zysk. Nie wspominając o ewentualnych
modernizacjach sprzętu czy, broń Boże, wymianie płyty głównej.

> Przy regularnym backupie swoich dokumentów, przywrócenie systemu to
> kwestia parunastu minut - przywrócenie z obrazu, aktualizacja
> systemu/antywirusa oraz załadowanie swoich dokumentów. Wystarczy jedynie
> mieć trochę miejsca na innym dysku.

Przy odpowiednim rozmieszczeniu danych na drugiej partycji pozostaje Ci
tylko pierwsza część prac ;)

Jacek