Wirtualizacja w wydaniu Microsoft

Autor: Dariusz Rodziewicz <radziwil_at_wp.pl>
Data: Mon 30 Jun 2008 - 15:00:13 MET DST

Witam

Hypervisor - podstawowy składnik wirtualizacji, tworzący warstwę
oprogramowania między sprzętem a systemem operacyjnym, który umożliwia
jednoczesne uruchamianie na komputerze-hoście wielu systemów
operacyjnych.

Jeśli dobrze rozumiem, jest to "mini system operacyjny" umożliwiający
między innymi zainstalowanie wielu systemów operacyjnych na jednym
komputerze. Hypervisor odpowiada także za przydział w danym momencie
zasobów sprzętowych według potrzeb wirtualnych systemów operacyjnych.
Microsoftowym systemem Hypervisor jest Hyper-V. Jeśli się mylę, źle
interpretuję, proszę o korektę.
Jak wygląda możliwość instalacji wirtualnych systemów operacyjnych na
Hyper-V ? Wyczytałem, że Hyper-V obsługuje jedynie MS Windows Server
2008 (x64). Co z pozostałymi systemami (mam na myśli zarówno OS 32
bitowy jak i np. Linux)?

Pozdrawiam

Darek