Re: Wirtualizacja w wydaniu Microsoft

Autor: Robert Winkler <winkel_at_NOSPAMpoczta.fm>
Data: Mon 30 Jun 2008 - 16:15:06 MET DST

> Jak wygląda możliwość instalacji wirtualnych systemów operacyjnych na
> Hyper-V ? Wyczytałem, że Hyper-V obsługuje jedynie MS Windows Server
> 2008 (x64). Co z pozostałymi systemami (mam na myśli zarówno OS 32
> bitowy jak i np. Linux)?

Hyper-V jest jedną z ról systemy Windows Server 2008 x64
Hyper-V w aktualnej wersji wymaga więc obecności WS2008
Jako system-gość uruchomić można systemy 32 oraz 64 bitowe
i to nie tylko systemy firmy Microsoft, ale także systemy wywodzące się z
rodziny linux
Oto lista aktualnie wspieranych systemów operacyjnych
mogących pracować jako gość w ramach Hyper-V:
http://www.microsoft.com/windowsserver2008/en/us/hyperv-supported-guest-os.aspx

PS
Microsoft zapowiedział jesienią zeszłego roku iż w ciągu kilku miesięcy od
premiery Hyper-V
pojawić ma się implementacja Hyper-V nie wymagająca już Windows Serwer 2008
x64.
Microsoft Hyper-V Server dostępny ma być jako oddzielny produkt w cenie 28
USD.

--
Robert Winkler