Re: Vista - jakie rozsadne wymagania sprzetowe. Jak jest z oprogramowaniem/sterownikami na wersji 64bit? [dlugie]

Autor: Piotr Krzyżański <piciu_at_it-faq.pl>
Data: Sat 28 Jun 2008 - 08:17:34 MET DST

Użytkownik "Sempiterna" <rzopa@amorki.pl> napisał w wiadomości
news:4865475a$1@news.home.net.pl...

> Użytkownik "Piotr Krzyżański" <piciu@it-faq.pl> napisał w wiadomości

> Ogólnie - uważam, że XP można było zrobić od początku, jako system złożony z
> modułów, dodawanych w razie potrzeby.

Widzisz - Microsoft jest jak mężczyzna, musi zarabiać... ;)
Poza tym Vista to, od początku do końca nowy soft, a nie jak
przypadku XP, gdzie znajdziesz jeszcze kod z NT4

> Ma on od ciaponga rzeczy, których nigdy nie wykorzystam, a które np. zajmują
> zasoby i nie można się tego pozbyć, bo gros potrzebnych rzeczy przestanie
> działać... np. Po *.* korzystającym z modemu, czy wręcz SDI, klient DHCP?
> To jeden z przykłaów.

Całkiem sporo tych przykładów można wyłączyć - choćby w usługach.

> Uczciwie przyznać muszę, ze XP chodzi u mnie bardzo dobrze. Ale wielu
> elementów nie potrzebuję. Nagrywania dysków chociażby. Darmowy Deep Burner
> robi co trzeba.

Przecież po to właśnie ludzie piszą niezależny soft, żeby z niego korzystać,
jednak
zwykły użytkownik, który wypala 1 płytkę na rok z kontaktami z GG na pewno
zadowoli sie tym co jest w systemie.

> I w ogóle - kiedyś do pewnych rzeczy wystarczał NT4, 32 MB RAM (IE, OE, GG,
> chodzą na tym całkiem możliwie). Dziś w XP trzeba hmm... przynajmniej 128, czy
> 256... a do tego samego w Viście - bez 512 nie podchodź.
> Czemu?

Przypomnij sobie słowa Gatesa o potrzebnej ilości pamięci, zauważ też że
kiedyś program to był plik wykonywalny, ewentualnie mial kilka
bibliotek. Porównaj to na przykład ze sterownikami HP do drukarki, o
grach nawet nie wspomnę. ;)

> Ja już pisałem, że gdyby było możliwe, nadal bym jechał na NT4.
> Dla uboższych użytkowników, o słabszych maszynach, ale tam, gdzie się używa
> programów wymagających conajmniej XP - można by pomyśleć o czymś jak XP-Lite,
> okrojony z bajerów, a więc i sporo tańszy, sporej cześci by wystarczył.

Możesz mi napisać dlaczego producenci procesorów zmieniają podstawki
tychże, przy każdym nowym procesorze? :))

> Zasady grup? Dobra sprawa, ale niektórzy radzą sobie od razu w Rejestrze, lub
> też opcje są tak proste, że pakowania do GPO nie potrzebują.
> UAC? To aż taki problem mieć program, który go zastąpi? Znam to zresztą choćby
> z Ubuntu. Poza tym, dlaczego uważasz, że to jest dobre? Zobacz - przeciętny
> użytkownik widząc komunikat UAC co kliknie? "Tak, "kontynuuj". I dupa w takim
> razie z UAC - a może to właśnie wirus wywołał komunikat?

To są bardzo dobre narzędzia, które pomagają administrować siecią
Patrz na ten system od tej strony - te narzędzia można również
wykorzystać w domowej małej sieci, czy nawet na pojedynczym komputerze.
Akurat w Viście jest to możliwe, a w XP są kłopoty, aby przykroić prawa
dla poszczególnych użytkowników. Przypomnij sobie ile błędów miał
XP na początku istnienia - ot dziura w RPC, ot zapora wstająca za
interfejsem sieciowym, i tak dalej.

> sobie obejrzy, zdjęcia z aparatu zrzuci - i to wsio. Chcesz robić zaawansowaną
> edycję multimediów gdzie trzeba minimum DX10? Ależ proszę, Twój wybór. Umożliw
> jednak ludfziom jeźdżącym po zakupy, czy w niedzielę na działkę, skorzystanie
> z mniej ekskluzywnego samochodu, w miejsce paliwożernego Mercedesa klasy
> super. Nie wyśmiewaj tych, co jeźdżą maluchami, gdyż zdziwisz się, ilu stać,
> aby sobie kupić merca, ale im po prostu więcej nie trzeba.

Czekaj, gdzie Ty widzisz moje naśmiewanie się? Akurat XP to mój
ulubiony system. Wystarczy zajrzeć w google :)

Piciu