Re: Vista - jakie rozsadne wymagania sprzetowe. Jak jest z oprogramowaniem/sterownikami na wersji 64bit? [dlugie]

Autor: Sempiterna <rzopa_at_amorki.pl>
Data: Fri 27 Jun 2008 - 22:02:27 MET DST

Użytkownik "Piotr Krzyżański" <piciu@it-faq.pl> napisał w wiadomości
news:g43b4c$ds9$1@opal.icpnet.pl...

> Więc pogadajmy merytorycznie - co uważasz?

Ogólnie - uważam, że XP można było zrobić od początku, jako system
złożony z modułów, dodawanych w razie potrzeby.
Ma on od ciaponga rzeczy, których nigdy nie wykorzystam, a które np.
zajmują zasoby i nie można się tego pozbyć, bo gros potrzebnych rzeczy
przestanie działać... np. Po *.* korzystającym z modemu, czy wręcz SDI,
klient DHCP?
To jeden z przykłaów.
Uczciwie przyznać muszę, ze XP chodzi u mnie bardzo dobrze. Ale wielu
elementów nie potrzebuję. Nagrywania dysków chociażby. Darmowy Deep
Burner robi co trzeba.
I w ogóle - kiedyś do pewnych rzeczy wystarczał NT4, 32 MB RAM (IE, OE,
GG, chodzą na tym całkiem możliwie). Dziś w XP trzeba hmm...
przynajmniej 128, czy 256... a do tego samego w Viście - bez 512 nie
podchodź.
Czemu?
Ja już pisałem, że gdyby było możliwe, nadal bym jechał na NT4.
Dla uboższych użytkowników, o słabszych maszynach, ale tam, gdzie się
używa programów wymagających conajmniej XP - można by pomyśleć o czymś
jak XP-Lite, okrojony z bajerów, a więc i sporo tańszy, sporej cześci by
wystarczył.

Zasady grup? Dobra sprawa, ale niektórzy radzą sobie od razu w
Rejestrze, lub też opcje są tak proste, że pakowania do GPO nie
potrzebują.
UAC? To aż taki problem mieć program, który go zastąpi? Znam to zresztą
choćby z Ubuntu. Poza tym, dlaczego uważasz, że to jest dobre? Zobacz -
przeciętny użytkownik widząc komunikat UAC co kliknie? "Tak,
"kontynuuj". I dupa w takim razie z UAC - a może to właśnie wirus
wywołał komunikat?
I dlaczego się pakować w Vistę - Mocno rozbuchany XP, czy taki trochę
W2k, zupełnie, ale to zupełnie do pewnych rzeczy wystarczą. Nie każdy ma
ambicje robienia niewiadomo czego na komputerze, wystarczy, że im P2P
chodzi, WWW, poczta, GG, i/lub inny komunikator, czasem jakiś filmik
sobie obejrzy, zdjęcia z aparatu zrzuci - i to wsio. Chcesz robić
zaawansowaną edycję multimediów gdzie trzeba minimum DX10? Ależ proszę,
Twój wybór. Umożliw jednak ludfziom jeźdżącym po zakupy, czy w niedzielę
na działkę, skorzystanie z mniej ekskluzywnego samochodu, w miejsce
paliwożernego Mercedesa klasy super. Nie wyśmiewaj tych, co jeźdżą
maluchami, gdyż zdziwisz się, ilu stać, aby sobie kupić merca, ale im po
prostu więcej nie trzeba.

--
D4