Re: Windows serwer + RDC + Office 2007 SB

Autor: Artur Grdeń <artur.grden_wytnij_to__at__wytnij_to_szewczykvw.pl>
Data: Fri 27 Jun 2008 - 14:21:29 MET DST

michal.palak@gmail.com pisze:
> Czy aby legalnie używac tam offica:
> 1. Nie muszę kupować licencji gdyż użytkownicy pracujący zdalnie mają
> juz licenccje (na swoich laptopach)
> 2. Musze kupic 1 licencje na uzytkownika lokalnego serwera tylko
> 3. Czy muszę kupić dodatkowe 20 bądź 21 licencji na office 2007?

Generalnie z tego co pamiętam to office jest licencjonowany na
stanowisko, nie ma licencjonowania na użytkownika. Czyli w przypadku
usług terminalowych jest to licencja na serwer + tyle licencji ilu się
będzie łączyć potencjalnych klientów.

Miałem prostszą sytuację - terminale + serwer usług i kupiłem tyle
licencji na serwer ilu klientów się do niego łączyło + jedna na serwer,
ale nie było mowy o office na terminalu czy komputerze klienckim.

Moim zdaniem jeśli masz na tego office'a na notebookach licencję
grupową, to wywalasz office z notebooków i instalujesz na serwerze +
kupujesz jedna licencję dla samego serwera.

Ale jeśli na notebookach jest office oem/box, to raczej musisz kupić
nowe licencje dla usług terminalowych, zwłaszcza że ciężko by było
zainstalować tam tyle officów z różnymi numerkami seryjnymi.

Ale to tylko moje gdybanie. W sumie nie wiem, jakby nie patrzeć, to
licencję na dane stanowisko (notebook) już masz nawet jeśli to oem,
czyli teoretycznie już nie powinna być potrzebna przy połączeniu przez
sesję terminalową.

Wiadomo, kupienie nowych licencji rozwiązałoby problem, ale przy 20
licencjach to już troszkę grosza jest.
Najlepiej zwrócić się z jakimś oficjalnym pismem do MS i podpierać się
tym, co odpiszą. Tym co mówi infolinia bezgranicznie bym się nie podpierał.

--
Artur Grdeń
mega @ work