Re: Vista - jakie rozsadne wymagania sprzetowe. Jak jest z oprogramowaniem/sterownikami na wersji 64bit? [dlugie]

Autor: Piotr Palusiński <perfekt_xl_at_invalid.wp.pl>
Data: Wed 25 Jun 2008 - 19:08:02 MET DST

In news:48623712$1@news.home.net.pl,
*Sempiterna* <rzopa@amorki.pl> typed:
> Użytkownik " Adamq" <mazur18a@NOSPAM.gazeta.pl> napisał w wiadomości

> Jest, bo jest, czy masz ku temu jakieś racjonalne wytłumaczenie?
. /..../

Cytat z wypowiedzi Michała Kaweckiego:
<cyt>
Proszę bardzo:
- sensowny installer rozpoznający większość urządzeń i chipsetów
- sensowna procedura repair, łącznie z miniwindows na płytce o dużych
możliwościach
- przywracanie poprzednich wersji plików
- tryb usypiania połączony z hibernacją, zapobiegający utracie danych w
przypadku zaniku zasilania
- zapis pakietowy płyt CD/DVD, pozwalający na ich używanie jak dużej
dyskietki
- niezależne ustawienia głośności dla każdej aplikacji w systemowym
mikserze
- UAC - wreszcie da się bezpiecznie pracować na zwykłym koncie, bez
ciągłego logowania na konto admina celem wykonania drobnych poprawek
- sensowna struktura zabezpieczeń przypisanych do folderów systemowych,
na przykład do Program Files i Windows, niedopuszczająca do
niekontrolowanej zmiany ich zawartości
- wbudowany w miarę sensowny firewall potrafiący dostosować swe
ustawienia w zależności od sieci, w której komputer pracuje
- niezła diagnostyka sieci
- pełna kontrola nad sposobem udostępniania plików i rozgłaszania się w
sieci lokalnej, z bardzo prostym panelem ustawień
- sensowne Windows Update z historią aktualizacji i podglądem roli
każdej poprawki przed jej pobraniem
- mechanizm raportowania błędów i pobierania znalezionych rozwiązań tych
błędów z Microsoftu (działa, zdążyłem go nieraz przetestować)
- skuteczny mechanizm automatycznego włączania trybu kompatybilności dla
starszych programów i sterowników, połączony z wirtualnym rejestrem i
wirtualnym systemem plików
- bardzo rozbudowany task scheduler powiązany z event logiem
- rozbudowany event log z możliwością listowania zdarzeń z wiersza
poleceń np. do pliku tekstowego, bez żadnych 3rd party programików po
drodze
- wreszcie działające przywracanie systemu
- bardzo dobrze działający instalator nowych sterowników z możliwością
cofania zmian, w praktyce niedopuszczający do wywałki systemu
- rozbudowany task manager pozwalający na podgląd ścieżek uruchomionych
aplikacji i ich parametrów uruchomieniowych
- działający w tle i bez obciążania systemu, defragmentator
- Performance and Reliability Monitor, pokazujący wszystko co się działo
w systemie w osi czasu i wpływ tych zdarzeń na jego stabilność i
wydajność
- bardzo wiele nowych i rozbudowanych poleceń, niektóre wręcz bezcenne
dla co bardziej zaawansowanych userów
- rozbudowany edytor założeń systemowych, nie tak rozbudowany jak w
Windows 2008, ale i tak o niebo lepszy niż ten z XP
- systemowy edytor programów domyślnych
- wystarczająca do normalnej pracy obsługa Bluetooth
- i setki innych rzeczy, mniej lub bardziej ważnych, gołym okiem
niewidocznych usprawnień systemowych, a także darmowych programów i
zmian w GUI które po prostu ułatwiają pracę z Windows.

Wiem, że wiele z tych usprawnień ma swoje płatne bądź darmowe
odpowiedniki przeznaczone dla XP, ale ja mam to wszystko w systemie. A w
XP - nie.

I na koniec dodam, że pracuję już od roku na Viście i właściwie jeszcze
nie widziałem na niej bluescreena.
</cyt>

No i jak Ci w dzióbku? ;-)