Re: Problem z instalacją W2k ...

Autor: Sempiterna <rzopa_at_amorki.pl>
Data: Tue 24 Jun 2008 - 16:31:10 MET DST

Użytkownik "Exploris" <exploris@autograf.pl> napisał w wiadomości
news:g3qtke$pnv$1@news.onet.pl...

> A propos ... teraz jestem w "żywym" i legalnym ;) w2k pro ...
> odpaliłem programik ze strony 48bitLBA.com
>
> 48bitlba.com EnableBigLba tool
>
> i co ? wpis FAILED! a wszytsko śmiga aż miło ... jak to wytłumaczyć
> ???
> czyli bigLBA nie jest włączone ... może nie musi ?

Bo to, co poniżej 137 GB wpisu włączającego nie potrzebuje.
Ale cokolwiek powyżej wpisu tego niezbędnie wymaga.
Nie stwierdziłem negatywnych objawów włączenia tego w systemie, gdzie
jedynym był dysk np. 80 GB - nie było różnicy.
Natomiast jeśli partycja ma więcej, niż 137 GB, lub choćby jej część
sięga powyżej tej granicy - bez wpisu włączającego system pokaże, że
partycja jest uszkodzona, lub nierozpoznana.

> partycja systemowa 10 GB iine systemy na fizyczmnym dysku XP
> bootloader windows XP standardowy ...

I tak jest - wszystko masz poniżej pierwszych 137 GB dysku po prostu.
Ale powyżej nie ruszysz. A nie kombinuj z dodatkowymi programami - W2k
(nie pamiętam, od którego SP) ma obsługę dużych dysków w sobie i lepiej
jemu ją powierzyć, a nie programom zewnętrznym. Programikiem ze strony
którą podałem włączasz jedynie tę obsługę, sam programik niczego poza
wpisem w Rejestrze, czy jego sprawdzeniem, nie zmienia, nie instaluje,
nie zastępuje... Równie dobrze, wpis w Rejestrze możesz uruchomić
ręcznie. Programik eliminuje po prostu ryzyko pomyłki - narzeźbienie w
Rejestrze może być opłakane w skutkach.
Już chyba lepiej mieć XP...

--
D4