Re: Całtowite czyszczenie dysku po Windows XP pro.

Autor: Mikołaj Bartnicki <mikolaj.bartnicki_at_gmail.com>
Data: Tue 03 Jun 2008 - 23:49:51 MET DST

On Jun 3, 9:49 am, "Aga" <skasuj...@gazeta.SKASUJ-TO.pl> wrote:
> Witam!
>
> Jakim programem ładującym sie bezpośrednio z CD mogę wyjedynkować (wyzerować)
> przestrzeń dysku twardego na laptopie który chce sprzedać ? Najlepiej jak by
> to był jakiś darmowy dla użytku domowego soft. Nie potrzeba mi żadnego
> kilkakrotnego nadpisywania losowymi (bądź nie) wartościami bo nie sprzedaje
> komputera do FBI.

Dowolna dystrybucja Linuksa typu "live CD" (SystemRescueCD, Ubuntu,
Fedora Live lub nawet płytka instalacyjna Debiana bądź Slackware).

# dd if=/dev/zero of=/dev/sda

lub

# dd if=/dev/zero of=/dev/hda

To polecenie zapisze zero do każdego bez wyjatku *dostępnego* sektora
dysku. Bądź cierpliwa, taki proces zajmie sporo czasu - około godzinę
na każde 50GB dysku.

MB

P.S. Jeśli to laptop, to w BIOSie może być funkcja do czyszczenia
dysku - mój (HP) takową ma. Tylko, że to jest zamazywanie typu "dla
FBI" kilkukrotne jakimiś losowymi śmieciami, kiedyś z ciekawości
zapusciłem, dysk 120GB czyścił się prawie całą noc.

MB