Re: Coś mi psuje explorer.exe

Autor: Radosław Sokół <Radoslaw.Sokol_at_polsl.pl>
Data: Tue 03 Jun 2008 - 11:02:19 MET DST

Norbert pisze:
> Jesli do TC wsadzisz odpowiednie pluginy to w zasadzie cala strona
> administracyjna windy moze isc na wczasy (oczywiscie ta, ktorej uzywa

Wiesz... takie administrowanie to ja mogę mieć, ale w tekstowej
konsoli. I mam, w Linuksie, w postaci Midnight Commandera. Ale
w grafice oczekuję czegoś więcej, niż prymitywnej pionowej listy
plików.

> Te zalety, ktore wymieniles to tylko konieczne usprawnienia wad, jakie

Serio? Tak się składa, że Macintosh ma to już od kilkunastu
lat i jest uważany za wzór systemu zarządzania plikami. Gdy
Apple zabrało się do zmieniania Findera, użytkownicy - słusz-
nie - podnieśli krzyk.

Jeszcze lepszym przykładem "organizacyjnego" menedżera
plików jest Workplace Shell z OS/2. Ideał, po prostu ideał.
Nawet menu żadnego nie miał, wszystko robiło się folderami,
przeciąganiem i menu kontekstowymi.

> powstaja przy "okienkowym" zarzadzaniu plikami. W TC nie musisz pamietac
> kolorow, pozycji i atrybutow, bo ich zwyczajnie nie ma - po co mialyby byc?

Bo łatwiej jest znaleźć plik "na oko", pamiętając jak wygląda
jego ikona i w jakim jest folderze, niż przebijając się przez
nużącą listę plików.

PS. W Nautilusie mogę spokojnie nawet przypisywać własne
ikony *pojedynczym plikom*, żeby jeszcze łatwiej je było
zauważyć i otworzyć.

> Podaj jakies sensowne i konkretne cechy jakimi Nautilius przebijaja TC.

Po prostu KONCEPCJĄ pracy. Pracy nakierowanej na jej właściwe
organizowanie, a nie tylko najsprawniejsze poruszanie się
w zrobionym sobie samemu bałaganie. Koncepcją zmuszającą do
tworzenia folderów w sensownej hierarchii i mszczącą się za
wrzucanie wszystkiego w jedno miejsce czy na pulpit.

|                 |  Administrator, Politechnika Śląska    |