Re: Cacls - ustawienie praw dostepu

Autor: Gabriel <zastawka_at_poczta.fm>
Data: Sun 25 May 2008 - 22:02:00 MET DST

Użytkownik "Michał Kwiatkowski" <mikeskil@wstawka.op.pl> napisał w
wiadomości news:g1btrj$ego$1@news.onet.pl...
> Ano niestety nie, każdy plik fizycznie w tak zmodyfikowanym podkatalogu
> (dziedziczenie praw NTFS).

No to zle. Przeciez nie nadam uprawnien :F do %windows% dla kont
uzytkownikow

> Znaczy kolejny "dopieszczony" soft z cyklu "wszyscy jesteśmy adminami" :(

Tak. Ale za duzo kosztowal, wiec uderze do tworcow z prosba o pewne
modyfikacje.
Moze sie to uda, ale sadzac po tym jak potraktowali mnie ostatnio (czyli u
nas wszystko dziala dobrze, to uzytkownik nie umie) to watpie bym cos
wskoral.

> Sprawdź jeszcze pliki *ini tego programu i rejestr, może coś tam jest
> wbite na sztywno...

To juz sprawdzalem. Niestety sciezka zaszyta w kodzie.

> Jeśli dokładnie wiesz kiedy ten plik powstaje - może jest szansa
> oskryptować?
> Pomocne może być http://support.microsoft.com/kb/825751/pl w połączeniu
> np z http://support.microsoft.com/kb/65994/en-us

Hmm.. wszystko bylo by ok, gdybym mial nieustanny dostep do konta admina i
np. przy starcie odnawial prawa dostepu do pliku.
Ale tu wystarczy dwukrotnie puscic komputer na koncie usera i koniec (za
pierwszym razem jest ok, za drugim juz praw nie ma, bo w pierwszej sesji
plik usunieto i zalozono od nowa).

A to moze jeszcze spytam inaczej... jestem w stanie podpiac do konta usera
plik wykonujacy przywrocenie praw. Ale ten plik musial by byc uruchomiony
jako administrator. Jak to mozna zrobic Michale?
Chodzi mi o wywolanie pliku exe z konta z ograniczeniami jako admin (bez
przelogowywania uzytkownikow). Hasla do konta admina oczywiscie znam.

--
Pozdrawiam
Gabriel Zastawnik