Re: Cacls - ustawienie praw dostepu

Autor: Michał Kwiatkowski <mikeskil_at_wstawka.op.pl>
Data: Sun 25 May 2008 - 23:59:17 MET DST

W dniu 2008-05-25 22:02, Gabriel pisze:

> No to zle. Przeciez nie nadam uprawnien :F do %windows% dla kont
> uzytkownikow

Nie tyle do całego %windir% co do wszystkich nowoutworzonych plików z
danego konta. Stare pozostają bez zmian przy takich prawach.

> Tak. Ale za duzo kosztowal, wiec uderze do tworcow z prosba o pewne
> modyfikacje.
> Moze sie to uda, ale sadzac po tym jak potraktowali mnie ostatnio (czyli u
> nas wszystko dziala dobrze, to uzytkownik nie umie) to watpie bym cos
> wskoral.

Spróbuj - to najrozsądniejsze wyjście. Szczególnie jeśli program szyty
na miarę.

> Hmm.. wszystko bylo by ok, gdybym mial nieustanny dostep do konta admina i
> np. przy starcie odnawial prawa dostepu do pliku.
> Ale tu wystarczy dwukrotnie puscic komputer na koncie usera i koniec (za
> pierwszym razem jest ok, za drugim juz praw nie ma, bo w pierwszej sesji
> plik usunieto i zalozono od nowa).

Pozostaje tez problem kiedy ten plik jest tworzony - jeśli przy
uruchomieniu aplikacji - w zasadzie bez bólu (niedawno był tu wątek o
ustawieniu zwłoki w czasie - popatrz w archiwum). Gorzej jeśli po
wywołaniu np. jakiejś funkcji; na to nie mam pomysłu.

Spróbuj tego: http://support.microsoft.com/kb/325859/pl W W2K3 i XP pro
działa na pewno, nie wiem jak w innych.
Ewentualnie
http://technet.microsoft.com/en-us/sysinternals/bb897553.aspx - działa