Re: Czy można udostępnić drukarkę dla wszystkich? [dlugie]

Autor: Dominik & Co <Dominik.Alaszewskinawirtualnejpolsce_at_invalid.com>
Data: Wed 07 May 2008 - 10:02:05 MET DST

Michal Kawecki napisał(a):

> Nie jestem pewien, czy pomimo tego "times-" nie da się mimo wszystko
> uruchamiać procesów w kontekście tego użytkownika, bez konieczności
> logowania. Musiałbym sprawdzić. Chwilowo dalej uważam, że tylko
> 'disable' załatwia sprawę. Sicher is sicher.

Pokusiłem się o sprawdzenie (konto Gość włączone przez prawoklik na Mój
komputer/Zarządzaj).

Na XP SP2:

C:\>psexec \\491-vmwarexpdom -u 491-vmwarexpdom\gość cmd.exe
PsExec could not start cmd.exe on 491-vmwarexpdom:
B│╣d logowania: u┐ytkownikowi nie przyznano ┐╣danego typu logowania na tym kompu
terze.

Co ciekawe, założyłem lokalnego użyszkodnika z pustym hasłem:

C:\>psexec \\491-vmwarexpdom -u 491-vmwarexpdom\test cmd.exe
PsExec could not start cmd.exe on 491-vmwarexpdom:
B│╣d logowania: Ograniczenie konta u┐ytkownika. Do mo┐liwych przyczyn nale┐╣: ni
edozwolone puste has│a, ograniczenia godzin logowania lub wymuszanie ograniczeni
a zasad.

Czyżby więc w XP (całkowicie słusznie) nie można logować się z sieci z pustym
hasłem i wymienione środki ostrożności nie są potrzebne?

Na W2K SP4 normalnie uruchamianie działa, natomiast po:

net user gość /ACTIVE:YES /TIMES:

C:\>psexec \\491-vmware2kdom -u 491-vmware2kdom\gość cmd.exe
PsExec v1.43 - execute processes remotely
Copyright (C) 2001-2003 Mark Russinovich
www.sysinternals.com

Password:

PsExec could not start cmd.exe on 491-vmware2kdom:
B│╣d logowania: przekroczenie ograniczenia czasu logowania.

Ale też niestety:

C:\>net use * \\491-vmware2kdom\test /USER:491-vmware2kdom\gość
Hasło lub nazwa użytkownika dla \\491-vmware2kdom\test są nieprawidłowe.

Wprowadź hasło dla "491-vmware2kdom\gość" w celu połączenia z "491-vmware2kdom":

Wystąpił błąd systemu 2241.
Użytkownik nie ma prawa logować się o tej porze.

Ergo: na WinXP mój sposób jest niepotrzebny, a na 2k nie działa :-)

To jak to zrobić na W2K- _w co i jak po kolei kliknąć/wstukać_, żeby uzyskać
dostęp do zasobów na gościa, ale bez możliwości uruchamiania programów
w tym kontekście?

--
Dominik (& kąpany)