Re: Szukam sposobu na dzielenie przepustowości łącza w zależności od ilości użytkowników

Autor: micz <micz81_at_yahoo.com>
Data: Mon 31 Mar 2008 - 06:41:52 MET DST

On 29 Mar, 21:02, "Jd." <jdubow...@interia.pl> wrote:
> Router z podziałem pasma, np. NND Linux z uruchomionym niceshaperem.

Dzięki za odpowiedź. Coś tak gdzieś głęboko czułem, że software'owo
się tego problemu nie rozwiąże. Ale poszperałem w googlu i wspomniane
przez ciebie "NND Linux", to chyba nie jest hardware :) Znlalazłem
taki oto link:
http://www.sklep.linux.slupsk.pl/index.php?p=p_46&sName=nnd-linux&PHPSESSID=acdfa2a74158a225077c0a99f0a459a0
i dalej trafiłem na stronę oficjalną tego "projektu". I szczerze
mówiąc nie do końca to wszystko rozumiem - myślałem, że router to
takie urządzenie elektroniczne podobne do switcha, podłączane do prądu
i obsługujące sieć w miarę bezobsługowo... A tu się okazuje, że to
jakby coś innego i skomplikowane... :)

Czy reasumując - czy dobrze rozumiem, że polecane przez Ciebie
rozwiązanie zakłada postawienie serwera w domu? Czyli oprócz tych
naszych trzech komputerów, będzie potrzebny jeszcze czwarty? I że
będzie on musiał być włączany za każdym razem, gdy ktoś będzie chciał
korzystać z sieci? Oraz trzeba go będzie odpowiednio skonfigurować w
tym celu? Jeśli tak, to obawiam się, że może się to okazać
problematyczne - jak wspomniałem nie-komputerowość moich
współlokatorów jest dość rażąca, a i moja wiedza zdecydowanie nie jest
aż tak szeroka. Czy nie ma innego rozwiązania? Słyszałem o switchach
zarządzalnych czy coś w tym stylu... (wiem, że drogie ustrojstwo, ale
jeśli miałoby pomóc...)

pozdrawiam i jeszcze raz dziękuję za odpowiedź