Re: scalić plik pagefile.sys

Autor: Pink <Pink_at_WYTNIJ-TO.op.pl>
Data: Sun 30 Mar 2008 - 03:38:44 MET DST

Dnia 2008-03-29, o godzinie 21:07:16, użytkownik *Osadnik* napisał(a) w
wiadomości: <news:fsm7u3$gu4$1@nemesis.news.neostrada.pl>

> Szukam jakiegoś mało inwazyjnego sposobu na scalenie pliku Pagefile.sys
> i hiberfile.sys.
> Jakimś cudem pocięły mi sie na 10 kawałków.

Masakra. ;-)

> pagefile ustawiony na sztywno, możliwe ze system coś kombinował - ale
> czemu hiberfil.sys sie pociął?

Bo jest odczytywany i *zapisywany*, a duże pliki mają tendencje do
występowania w więcej niż jednym kawałku, nawet jeżeli masz ciągłej
przestrzeni na dysku.

> Na razie do głwy przyszł mi myśl tak aby wyłączyć hibernacje,
> zdefragmentowac dysk, wyłaczyc pagefile.sys, uruchomić komputer
> ponownie, zrobić defaga, i po włączać jak było.

I tym sposobem liczba fragmentów na plik będzie prawie na pewno i tak
większa niż jeden, a prawdopodobieństwo tego wzrośnie wraz z wielkością
plików.

> tyle tylko że nie specjalnie chce mi sie restartowi komputer i bawić w
> zmiany pamięci.

Bez restartu się nie obędzie.
Pliku pagefile.sys nie zdefragmentujesz na działającym systemie.

> Jakaś inna metoda?

Skorzystać z programu PageDefrag lub z Diskeepera.
Ten drugi dodatkowo rozwiąże "problem" z fragmentacją MFT.

> I jak zapobiec fragmentacji tych plików?

Nie da się, ale możesz:

1. Dołożyć pamięci i wyeliminować plik pagefile.sys.
2. Wyłączyć hibernację.
3. Nie przejmować się tym.

No i chyba najważniejsze - nie ulegać zbytnio propagandzie producentów
defragmentatorów...

--
Pozdrawiam
Pink