Re: scalić plik pagefile.sys

Autor: Osadnik <osadnik.www_at_wp.pl>
Data: Sun 30 Mar 2008 - 10:18:01 MET DST

Pink pisze:
> Dnia 2008-03-29, o godzinie 21:07:16, użytkownik *Osadnik* napisał(a) w
> wiadomości: <news:fsm7u3$gu4$1@nemesis.news.neostrada.pl>

> Masakra. ;-)
  Przy 10GB na system z czego Hiberfil.sys zajmuje 1GB...

> Skorzystać z programu PageDefrag lub z Diskeepera.
> Ten drugi dodatkowo rozwiąże "problem" z fragmentacją MFT.

Defragmentacja MFT? hmm możesz rozjaśnić jaki to poziom problemu
defragmentacji MFT? nie zwracałem na to wcześniej uwagi.

> Nie da się, ale możesz:
>
> 1. Dołożyć pamięci i wyeliminować plik pagefile.sys.

Nieekonomiczne. Zresztą przypomniałem sobie ze pagefile.sys jest na
osobnej partycji.. i to hiberfil.sys się pocią na dziesiątki fragmentów.

> 2. Wyłączyć hibernację.

I chyba tak zrobię bo rzadko mi się zdarza za hibernować system i nie
zawsze poprawnie się wzbudza.

> 3. Nie przejmować się tym.

Jest czym się przejmować. Ponieważ na partycji systemowej mam bazy
programów typu Thunderbird, komunikatora i wiele innych. Ktoś powie ze
to niebezpieczne - możliwe że tak jest ale rozsyłanie całego komputera
na inne partycje jest kłopotliwe. Wystarczy że program files mam
przeniesiony gdzieś indziej.

> No i chyba najważniejsze - nie ulegać zbytnio propagandzie producentów
> defragmentatorów...

Gdzie tam, tylko dostaje zielonki jak słyszę ze przy zapisie 50MB pliku
skrobie jak szalony. a często wykorzystuję pulpit jako miejsce robocze.
I to taki nawyk trudny do zmienienia - bo zawsze wiem ile na C: jet
wolnego w przeciwieństwie do pozostałych 12 partycji...