Re: Kwestia OEM a wymiana obudowy

Autor: Andrzej Lawa <alawa_news_at_lechistan.SPAM_PRECZ.com>
Data: Wed 26 Mar 2008 - 12:54:26 MET

Wojciech "Spook" Sura pisze:

> Przypuśćmy, że ktoś z Twojej sieci ściągał przez p2p obraz pirackiego

Jakiej "mojej sieci"?

> XP, rzucając podejrzenia na Ciebie (można wymyśleć 256 ciekawszych

Czyli kiedy prezes TPSA idzie siedzieć? W końcu tyle przestępstw
popełniają przez ich sieć ;->

> historyjek w których stajesz się podejrzanym o łamanie licencji
> programu). W tej sytuacji też sąd uzna, że jesteś niewinny i masz na
> pewno legalny system, czy może zostaniesz zobligowany do przedstawienia

Licencja to umowa cywilna i nie ma nic do legalności.

> dowodów, że to nie Ty używasz nielegalnego systemu? No - oczywiście w
> stanie oskarżenia nikt nie każe Ci dostarczać dowodów Twojej niewinności.

Ponownie: złamanie licencji to złamanie umowy cywilnej, więc najwyżej
powództwo cywilne, a nie oskarżenie. Pomijam taki detal, że druga strona
umowy zasadniczo nie ma legalnego sposobu na wykrycie takiego złamania.

> A czy ja powiedziałem, że MS stanowi władzę ustawodawczą, sądowniczą i
> wykonawczą?

Powiedziałeś, tylko nie zdajesz sobie z tego sprawy.

> Wzamian odpowiedz mi, kto jest w stanie stwierdzić, czy kopia programu
> jest legalna:
>
> a) Jego producent
> b) Policja
> c) Sąd
> d) Pan Wiesiu spod budki z piwem?

Sąd. Posiłkując się opinią NIEZALEŻNYCH biegłych.

Przy czym nielegalna jest tylko kopia programu UZYSKANA bez zgody osoby
nieuprawnionej.

Czyli musiałbyś najpierw udowodnić oskarżonemu, skąd tę kopię uzyskał, a
następnie udowodnić, że źródło było nielegalne.

W przypadku firmowej kopii płytki sprawa umiera już na etapie
stwierdzenia, że nie jest to podróbka. Faktura się przyda tylko jeśli
ktoś gdzieś fizycznie ukradł ten nośnik ;)