Re: Kwestia OEM a wymiana obudowy

Autor: Wojciech \ <spook.no_at_unwanted_mail.op.pl>
Data: Wed 26 Mar 2008 - 08:53:06 MET

Andrzej Lawa wrote:

> Nie musisz nawet zachowywać.
>
> Ważne jest, że nie uzyskałeś egzemplarza programu od osoby
> nieuprawnionej (w celu osiągnięcia korzyści majątkowej).
>
> Naklejki to fanaberie mikrosyfa, który (póki co) na szczęście prawa w
> Polsce nie stanowi.

Andrzej Lawa jest sprytny, bo radzi wszystkim, a nie będzie robił za Twojego
adwokata, gdy - potencjalnie - będziesz musiał dowieść, że masz legalną
wersję systemu, a argument "bo jeden taki mi powiedział w Usenecie" jest
niestety dosyć marny.

Do pytającego: MS wypowiada się następująco - dowodem legalności Windows są
dwie spośród trzech rzeczy: faktura zakupu, CD z hologramem, naklejka: jeśli
ktoś poprosi MS o stwierdzenie, czy system jest legalny, zwróci uwagę
właśnie na te elementy; ponadto podczas aktywacji przez telefon konsultantka
zawsze pyta o jakiś numerek znajdujący się tylko na naklejce, więc jeśli jej
nie będziesz miał, to będziesz miał problemy z aktywacją - i zapewne nie
będziesz miał pod ręką Andrzeja, żeby wytłumaczył konsultantce jak to
Microsoft nie stanowi prawa w Polsce.

Pozdrawiam -- Spook.

--
! ._______. Warning: Lucida Console sig!    //)    !