Re: Legalność OEM XP

Autor: Kowal <kowalik_k_at_op.pl>
Data: Tue 25 Mar 2008 - 12:20:01 MET

Użytkownik "OMSON" <omson@o2.pl> napisał w wiadomości
news:fsaeps$bo5$2@news.lublin.pl...

> Miałem okazję aktywować wiele kopii systemu OEM ale poprzez aktywację
> on-line. Tyle, że oprócz klucza produktu w takich OEM-ach dołączonych do
> komputerów, podawany był odrazu kod aktywacyjny. Tutaj postąpiłem podobnie
> tzn. użyłem klucza produktu Dell'a podczas instalacji. Nie mam niestety
> kodu aktywacyjnego i nie da sie tego załatwić jak poprzednio tj on-line.
> Konieczny jest kontakt z supportem M$ i tu właśnie chciałem sie podpytać
> jak to załatwić, zanim jeszcze zadzwonię.
>
> Pzdr, OMSON
>

> --
> [...]
Już pisałem wcześniej. Dzwonisz i mówisz że padła ci płyta główna bo
generalnie system tworzy klucz instalacji odpowiednio wykorzystując ID
poszczególnych (najwazniejszych podzespołów komputera), więc klucz aktywacji
jest inny na każdej konfiguracji. Więc mówisz że padła ci płyta główna
została w serwisie wymieniona i potrzebujesz klucza aktywacyjnego. W 60 %
przypadków da się go uzyskać od automatu który zada ci kilka pytania i
powinno być ok ale czasami coś nie gra i przełączą cie do konsultanta i
wtedy odpowiadasz na jego pytania. Dosyć często jesteś proszony o numer
seryjny to te cyferki pod kodem kreskowym na naklejce. Mówisz że korzystasz
z tego systemu na 1 kompie i że wymieniana była płyta głowna i to wszystko.
Robiłem to setki razy nigdy nie było z tym żadnego problemu.