Re: Siec 1gb działa jak 100mb

Autor: Kowal <kowalik_k_at_op.pl>
Data: Tue 25 Mar 2008 - 12:28:13 MET

Użytkownik "Adramelech" <adresu@tu.nie.ma> napisał w wiadomości
news:Xns9A6C5A7289084adresutuniema@127.0.0.1...
> "Kowal" <kowalik_k@op.pl> Odpowiedz na news:fsa5q8$8de$1@news.onet.pl:

> Prosty kabel, bezpośrodnio komp/komp

> Wbudowany SATA na płycie.

> Cały czas jest 1000mbit/s, ale realne transfery są dla 100mbit.
>

> Pozdrawiam!
> --
> Piotr Sobolewski
> "My jsme Borg. Odpor je marny, budete asimilovani..."
> http://adramel.prv.pl - artykuł o zgrywaniu przez karty TV.

No to tak na początek dla sprostowania, kabel prosty jest to kabel pin w
pin, i nie da się połączyć kablem prostym 2 komputerów bez dodatkowego
przełącznika. (musi być krosowany).
OK kontroler SATA nawet jak to jest SATA 1 daje transfery (teoretycznie) 1,5
gigabita na sekundę, skoro w ustawieniach pokazuje ci że wynegocjował
prędkość 1 gigabit/s to z połączeniem jest wszystko OK. Na viście to się za
specjanie nie wyznaje ale porobiłbym pierw testy odczytu i zapisu na dysku
lokalnie i posprawdzał czy nie ma problemu ze sterownikami do kontrolera
ATA. Jakieś zapory i jakiegoś innego rodzaju syfiasty soft, i jak już ktoś
tu napisał Vista podobno ma takie problemy. Rozwiązaniem jest ten SP1.