Re: Otwieranie plików i DDE

Autor: Michal Biek <mb_at_2.pl.invalid>
Data: Sun 23 Mar 2008 - 12:52:15 MET

Jacek_FH log:
[...]
> To już czytałem wcześniej i ZTCW odpowiedzi na moje pytanie tam nie ma.

No cóż święta i czarny kot gdzieś polazł. A z magiczną kulą straciłem
OLE/COM :-D
IMO jest. Tyle, że na poziomie wykorzystania DDE w języku programowania,
który to potrafi (pex.: VB, C++, Perl ...)

> Chodzi mi tu bardziej o zachowanie Windows związane z typami plików, a nie
> o sam protokół DDE.
> W DDE by otworzyć łącze trzeba wybrać odpowiedni serwis i temat, a serwer
> DDE musi być aktywny (klient może go ofc samemu uruchomić)
> A moje pytanie jest takie - jak serwer DDE (czyli aplikacja obsługująca
> dany plik) nie jest aktywny, a pole "Nieuruchomiona aplikacja DDE" jest
> wypełnione, to czy Windows najpierw uruchamia "aplikację używaną do
> wykonania akcji", a później wysyła komunikat z pola "Nieuruchomiona
> aplikacja DDE" ?

IMHO :-)
Najpierw sprawdza stan aplikacji DDE.
Jeżeli w polu "Nieuruchomiona aplikacja DDE" pusto to inicjuje serwer DDE
przez zadaną akcję.
Jeżeli jest w tym polu polecenie użytkownika to odpowiednio inicjuje
połączenie z klientem DDE (uruchamiając serwer DDE)
Timeout jest w tym przypadku systemowy (o ile serwer i klient DDE nie ma(ją)
własnego).

Bardziej pewną :-) odpowiedź uzyskałbyś chyba jednak na grupach tematycznie
związanych z językiem programowania lub programowaniem niz na tej grupie.
Oczywiście mogę się mylić, bo to tylko moje wrażenie;-)

--
MICHAL: Mechanical Intelligent Calculation and Hazardous Assassination
Lifeform