Re: Otwieranie plików i DDE

Autor: Jacek_FH <satan_at_hell.net.pl>
Data: Sun 23 Mar 2008 - 12:00:12 MET

Dnia 2008-03-23, Michal Biek <mb@2.pl.invalid> pisze:

> Zbierze Ci się (po moim Re) na głębsze zaoczne postudiowanie niniejszego
> toto ;-)
> http://www.prestwood.com/ASPSuite/KB/document_view.asp?qid=100146
> http://www.angelfire.com/biz/rhaminisys/ddeinfo.html#DDEpreferred
> http://www.taltech.com/TALtech_web/support/dde_sw/ddeunder.htm
> http://www.taltech.com/TALtech_web/support/dde_sw/

To już czytałem wcześniej i ZTCW odpowiedzi na moje pytanie tam nie ma.

Chodzi mi tu bardziej o zachowanie Windows związane z typami plików, a nie
o sam protokół DDE.

W DDE by otworzyć łącze trzeba wybrać odpowiedni serwis i temat, a serwer
DDE musi być aktywny (klient może go ofc samemu uruchomić)

A moje pytanie jest takie - jak serwer DDE (czyli aplikacja obsługująca
dany plik) nie jest aktywny, a pole "Nieuruchomiona aplikacja DDE" jest
wypełnione, to czy Windows najpierw uruchamia "aplikację używaną do
wykonania akcji", a później wysyła komunikat z pola "Nieuruchomiona
aplikacja DDE" ? I jeśli tak to o ile później wysyła ten komunikat - jest
jakiś timeout braku obsługi tego serwisu i tematu ?

Ogólnie pytam ponieważ piszę plugin do jednej aplikacji. Ma on dodać jej
obsługę skojarzeń plików (której "goła" aplikacja nie potrzebuje).
Zwykle uruchamianie plików obsługuje się przez parametr linii poleceń - gdy
aplikacja nie jest włączona, a przez DDE - gdy jest.
W moim przypadku potrzebowałbym obsłużyć to przez DDE niezależnie od tego
czy aplikacja jest włączona czy nie (więc interesuje mnie czy Windows
włączy ją sam), ponieważ nie mam dostępu do parametrów wywołania programu
(na upartego bym się do nich dobrał, ale nie chcę w nie ingerować - program
może mieć własne parametry, niezwiązane ze skojarzonymi plikami).
Dodatkowy problem jest taki że mój plugin nie jest wczytywany od razu
(najpierw jest logowanie do programu), więc interesuje mnie ten timeout.

Jeśli przez "Nieuruchomiona aplikacja DDE" mi się nie uda tego osiągnąć, to
uruchomię plugin z parametrem przez rundll32, ale wolałbym "ładniejszy"
sposób.

--
Jacek_FH