Re: Otwieranie plików i DDE

Autor: Piotr Palusiński <perfekt_xl_at_invalid.wp.pl>
Data: Sun 23 Mar 2008 - 14:33:34 MET

In news:qs3sx570i2l2$.dlg@motyla.noga,
*Jacek_FH* <satan@hell.net.pl> typed:

> Piotrze, bardzo się cieszę że zajrzałeś do tego wątku, bo w problemach
> dotyczących rejestru to już praktycznie gwarancja uzyskania odpowiedzi.
>
> Jeszcze tylko muszę nakłonić Cię byś uważnie przeczytał moje pytanie.
> Hint: nie pytałem co to jest DDE, interesuje mnie jedno konkretne pole ;)

HKEY_LOCAL_MACHINE
CLASSES - wpisy znajdujące się w tym kluczu są identyczne jak te zapisane w
poddrzewie HKEY_CLASSES_ROOT. Klucz Classes zawiera następujące podklucze:
Podklucz typu <rozszerzenie_pliku> - kojarzy aplikację zainstalowaną na
lokalnym komputerze z typami plików identyfikowanymi po rozszerzeniach.
Podklucz typu <definicja_klasy> - podklucze tego typu zawierają informacje
powiązane z obiektami COM. Dane zawarte w tych kluczach określają powłokę i
właściwości OLE (COM) wybranych obiektów. Jeśli aplikacja obsługuje
technologię DDE (Dynamic Data Exchange), podklucz Shell może z kolei
zawierać inne podklucze, takie jak Open i Print. Oba podklucze definiują
polecenia DDE umożliwiające odpowiednie otwieranie i drukowanie plików.

Możesz to zobaczyc naocznie na przykladzie np. pliku *.doc
W zakładce Typy Plikow/ .... - Kliknij na edycje Drukuj lub Printo, a
zobaczysz wypelnione pole, które odsługuje DDE

Więcej tu:
http://fuhperfekt.republika.pl/rejestr1/rejestr1.html
http://palusinski.neostrada.pl/rejestr1/rejestr1.html