[OE] Plik .dbx przekroczył 2 GB - jak uratować maile?

Autor: Latet <latetxxxxxx_at_spam.pl>
Data: Wed 19 Mar 2008 - 17:02:27 MET

Witam,

Mam taki problem.
Wiem, że Outlook Express nie umie sobie radzić w sytuacji,
gdy jakiś plik .dbx osiągnie 2 GB. (Nie wiem czy ten limit
jest taki sam dla kazdego kompa, czy też zalezy od pamięci RAM?).

Pierwszy raz sie o tym przekonałem, gdy w pewnym pececie (XP)
uzytkownik skrażył się, że nie może skasować zadnego maila.
Przyczyna - folder Elementy usunięte.dbx osiągnął 2 GB.
Tu akurat lekarstwo było banalne - skasować ten plik i po bólu.

Natomiast teraz mam trudniejszą sytuację. W pewnym kompie
2 GB przekroczyła najważniejsza skrzynka - inbox.dbx.
Jej oczywiście skasować nie mogę.
OE przestał widzieć w niej zawartość, nie może też pobrać
nowych wiadomości.

Założylem w OE nowy folder "x" i zmieniłem nazwę inbox.dbx
na "x.dbx". Dzięki temu usyskałem nową, pustą, ale działającą
skrzynkę odbiorczą. A 2 GB archiwalnych maili siedzi w folderze x.
OE nie widzi jego zawartości. Użytkownik płacze, że stracił archiwum,
a przecież fizycznie wszystko tam jest.

Pytanie - jak i czym naprawić ten plik? Np. podzielić na 2 mniejsze.
Albo nawet wykasować z niego część najnowszych maili (te z ostatniego
miesiąca wciąż są na serwerze).

Dzięki!

Latet