Re: [OE] Plik .dbx przekroczył 2 GB - jak uratować maile?

Autor: <f1j_at_k_?>
Data: Wed 19 Mar 2008 - 21:53:30 MET

Latet ośmielił się napisać:
> Witam,
>
> Mam taki problem.
> Wiem, że Outlook Express nie umie sobie radzić w sytuacji,
> gdy jakiś plik .dbx osiągnie 2 GB. (Nie wiem czy ten limit
> jest taki sam dla kazdego kompa, czy też zalezy od pamięci RAM?).

Ograniczenie to ma OE, ale nie jest w tym osamotniony 0 wiele programow
ma taki limit. Wynika to z 32bitowosci. Na 32 liczbie max liczba jest
2^32=4mld a uzywajac zmiennych z przecinkiem wychodzi nam max 2mld czyli
2G. Dodatkowo z tego co wiem to dopiero w win2k sa fn umozliwiajace
operacje na plikach wiekszych niz 2G(i dopiero NTFS umozliwia w ogole
tworzenie plikow>2G) Pisanie programow ktore zakladaja ze max plik moze
miec 2G jest wyniekiem jedynie lenistwa, poniewaz mozna korzystac ze
zmiennych 64 bitowych, chociaz w przypadku M$ jest to raczej celowe
dzialanie. Tak jak mowilem jest to dosc powszechne, Thunderbird 1.0 tez
nie potrafil stworzyc pliku > 2G