Re: Dual boot Windows XP oraz Vista a kwestia uprawnień do katalogów

Autor: Michal Kawecki <kkwinto_at_o2.px>
Data: Wed 27 Feb 2008 - 06:43:56 MET

Dnia Tue, 26 Feb 2008 14:49:53 -0800 (PST), Mikołaj Bartnicki
napisał(a):

> Hej,
> Krótko i na temat, bez zbędnego pieprzenia.
> warunki początkowe:
> - dysk twardy podzielony na trzy partycje podstawowe
> - na pierwszej partycji Windows XP Pro
> - na drugiej partycji Windows Vista Home Premium
> - trzecia partycja na dane użytkowników
> co chcę osiągnąć:
> - trzymane na trzeciej partycji dane użytkowników dostępne z obu
> systemów w sposób dla użytkowników przezroczysty.

Krótko i na temat: przekombinowane.

> Aby być precyzyjnym: użytkownik Basia ma konto Basia na XP i konto
> Basia na Viście. Oba konta nie mają uprawnień adminstracyjnych (grupa
> Users). Na trzeciej partycji widocznej zarówno z Visty jak i z XP, ma
> katalog Katalog-Basi w którym ma prawa zapisu, niezależnie od tego
> który z Windowsów jest uruchomiony.
>
> Co i jak muszę ustawić w uprawnieniach do katalogu Katalog-Basi aby
> funkcjonował on tak jak opisałem? Coś mi się wydaje, że nie będzie to
> takie proste. Out of the box katalogi jednego systemu są niedostępne z
> drugiego.

Full access dla wszystkich z dziedziczeniem na podfoldery.

> Jeszcze jedno pytanie mam, choć już nie takie ważne: jak zrobić, aby
> dysk systemowy Windowsa XP był niewidoczny pod Vistą i vice versa?
> Nie, nieprzydzielić litery się nie da, już próbowałem, Windows
> krzyczy, że dysk jest systemowy i musi mieć literę.

Można jedynie ukryć tę literkę w Eksploratorze Windows. Ewentualnie
przenieść bootloadera Visty na jej partycję systemową i wówczas można
będzie już zabrać literkę partycji z XP-kiem.

--
M.   [Windows - Shell/User MVP]
/odpowiadając na priv zmień px na pl/