Re: Przeniesienie programów

Autor: Jacek Kalinski <jacek_kal_at_go2._NOSPAMPLEASE_.pl>
Data: Mon 25 Feb 2008 - 12:03:48 MET

W artykule <fptpe2$htp$1@atlantis.news.tpi.pl> Piotr Pitucha napisał(a):

> Tu wiem tyle co Ty, czasami się opiekuję komputerem zdalnie a jest on po
> drugiej stronie globu, nie mam Visty, komputer dopiero będzie kupiony więc
> nie mogę poczytać licencji, wiem ze taka możliwość jest ale nie wiem czy dla
> wszystkich wersji stąd moje pytanie

Niestety, ale dopóki nie będziesz znał wersji Visty i wersji XP, to nici
z tego.
Natomiast dowiedz się, bo bardzo często producenci sprzedają laptopy
w 2 wersjach: z XP lub z Vistą. Być może uda się załatwić ten sam model
z XP?

A dostęp do eula masz również przez www:
http://www.microsoft.com/about/legal/useterms/

>>> 3) jakie są szanse że laptop ruszy po fizycznym przeniesienu systemu na
>>> nowy
> Sterowniki oczywiście będą, jeśli tylko system wystartuje to resztę się da
> załatwić

Nie - nie będzie. Nie piszę o sterownikach do karty graficznej czy
innych mało istotnych komponentach. Piszę o sterownikach do płyty głównej
(chipset) oraz do kontrolera dysków.

Z resztą jeśli osoba po drugiej stronie jest a-informatyczna, to
tym bardziej sama tego nie zrobiłaby.

> To byłoby najlepsze ale:
> - daleko
> - nie wiem czy programy będą chodziły pod Vistą

Zawsze można poszukać na stronie producenta lub skontaktować się z autorem.

> - większość to aplikacje specjalizowane wymagające rejestracji

Nie rozumiem - przecież jeśli są zarejestrowane, to tym bardziej jesteś
ich właścicielem? Więc jaki problem zainstalować je ponownie podając
ten sam klucz rejestracyjny?

> - właściciel umie to tylko obsługiwać :( wszystko inne jest ponad jego
> umiejętności

Zawsze możesz mu jeszcze wysłać VNC lub inny program do dostępu zdalnego.
Po jego uruchomieniu będziesz miał pełną kontrolę nad komputerem i będziesz
mógł zainstalować i skonfigurować aplikacje. Jednak do tego niezbędny jest
prawidłowo działający system.

Jacek