Re: Gubienie dysku SATA

Autor: Michal Bien <mbien_at_uw.edu.pl.invalid>
Data: Fri 15 Feb 2008 - 16:12:56 MET

Piotr Pruszanow <piotrunia61@poczta.fm> wrote:

> dzis zauwazylem ze moj komputer gubi mi dysk SATA 320GB (Seagate)
> ,plyta glowna to Gigabyte,system Windows XP jest na na innym dysku (75
> GB tez Seagate) ,na sacie sa dane ,plki multimedialne etc,gubi go w
> czasie pracy ,startuje normalnie i w czasie pracy komputera gubi go
> ...co moze byc przyczyna ....

            Pomijajac juz wspomniany zasilacz - do jakiego kontrolera SATA
podpiety jest dodatkowy dysk? Do tego z chipsetu czy dodatkowego, moze tez
wlutowanego w plyte? Co sie nameczylem ze sterownikami do zewnetrznego
kontrolera SATA2 na JMicronie to moje - tez byly czasami bledy odczytu, a
nawet BSODy ze wskazaniem kodu bledu pamieci wirtualnej (lubie trzymac plik
wymiany na poczatku drugiego, innego niz systemowy dysku do rownoleglej
obslugi z uruchamianymi programami). Pomoglo jak reka odjal przepiecie na
kontoler systemowy SATA, a roznicy wydajnosci w braku NCQ zadnej nie widze.

--
Pozdrawiam, Michal Bien
mailto:mbien@mail.uw.edu.pl