Re: winXP - jak uniemozliwic montowanie urzadzen?

Autor: Wiktor S. <wswiktor&poczta>
Data: Thu 14 Feb 2008 - 17:00:06 MET

tgh111@o2.pl wrote:
> Stoje przed koniecznoscia zakupu XP-ka do pracy. Szczerze to ja sie na
> tym systemie operacyjnym dobrze nie znam. Poprosze o odpowiedz czy na
> tym najtanszym XP Home OEM moge zrobic by XP widzial tylko i wylacznie
> dysk z tasmy ATA 0/0 (kanal pierwszy master)
> (jest kieszen w obudowie - chce uniemozliwic, by jakas osoba podpiela
> HDD i wyniosla na zewnatrz dane).

A nie da sie tej kieszeni usunac/odlaczyc? Czy komputer jest nieotwieralny?
Programowe blokady jak ktos sie uprze to ominie.

> A tak w ogole - duzo sie ta wersja Home d Professional rozni? Warto
> placic roznice?
> Komputer do pracy biurowej, stacjonarny, bez netu, do pracy z baza
> danych, 1 stanowisko.

Jesli nie jest uzywana siec lokalna, to roznicy nie zauwazysz zadnej.

PS. nie zapominaj, ze dane mozna tez wyniesc przez:

Ethernet, czytnik kart, stacje dyskietek, port COM, port LPT, a jezeli dane
sa niewiadomo ile warte (a pewnie nie sa), to przez wyjscie glosnikowe -
albo puszczajac je na drukarke i przechwytujac to co idzie po kabelku.

I za pomoca innych sposobow, zaleznie od charakteru i objetosci danych, oraz
determinacji wynoszacego.

Czy zwiekszylem twoj poziom paranoi? ;-)

--
Azarien