Re: winXP - jak uniemozliwic montowanie urzadzen?

Autor: Piotr Palusiński <perfekt_xl_at_invalid.wp.pl>
Data: Thu 14 Feb 2008 - 16:56:34 MET

In news:6e49e4fb-5d73-4b17-8a5a-aa1bce4a3282@e30g2000hsa.googlegroups.com,
*Użytkownik* <tgh111@o2.pl> typed:
> [...]
> tym systemie operacyjnym dobrze nie znam. Poprosze o odpowiedz czy na
> tym najtanszym XP Home OEM moge zrobic by XP widzial tylko i wylacznie
> dysk z tasmy ATA 0/0 (kanal pierwszy master)
> (jest kieszen w obudowie - chce uniemozliwic, by jakas osoba podpiela
> HDD i wyniosla na zewnatrz dane).
>
> Z tego co pamietam jak sie kiedys windowsem bawilem to on zawsze
> wykrywa wszystkie dyskie w systemie. USB juz wyczytalem jak mozna
> zablokowac - poprzez wpis w rejestrze mozna spowodowac zeby pendrivea
> sie nie montowal) - ale co z dyskami twardymi?

HKEY_LOCAL_MACHINE\System\CurrentControlSet\Control\StorageDevicePolicies
WriteProtect DWORD ustaw na 1 oraz ReadProtect DWORD na 1
http://www.veign.com/downloads/reg_hacks/disableusb.zip
HKEY_LOCAL_MACHINE\SYSTEM\CurrentControlSet\Services\UsbStor
wartość DWORD "Start = 3" <--ustaw na 2
http://support.microsoft.com/kb/823732

> Czy wylaczenie kontrolera drugiego HDD z poziomu biosu starczy?
> Wlasnie tego nie jestem pewien.

Uruchom edytor rejestru i przejdz do klucza:
HKLM\SOFTWARE\Microsoft\Windows\CurrentVersion\Policies\Explorer
HKCU\SOFTWARE\Microsoft\Windows\CurrentVersion\Policies\Explorer
i wstaw wartosci DWORD NoViewOnDrive oraz NoDrives i nadaj 1
http://groups.google.pl/group/ms-news.pl.win9x/msg/a49912d41f0dc74b
lub GPO i tam wykonasz to samo jak wyżej.

> A tak w ogole - duzo sie ta wersja Home d Professional rozni? Warto
> placic roznice?
> Komputer do pracy biurowej, stacjonarny, bez netu, do pracy z baza
> danych, 1 stanowisko.

Jest to różnica zasadnicza, ale dla Ciebie wystarczy WinXP Home