Re: Czas instalacji XP

Autor: <Mar_at_zky>
Data: Thu 14 Feb 2008 - 10:59:46 MET

Użytkownik "ikov" <ikov1_@_t-l-e-n.pl> napisał w wiadomości
news:fp0svv$mhp$1@nemesis.news.tpi.pl...
> kiedyś, na początku wieku instalacja gołego XP SP2 zajmowała kupę czasu
> (wykrywanie konfiguracji, kopiowanie plików, szybki format partycji a po
> restarcie magiczne 39 minut [a trwało i dłużej] na instalację z
> wyświetlaniem propagandy). Na obecnym sprzęcie pierwszy etap jest trochę
> szybszy, ale nie sprawdzałem o ile, natomiast drugie, magiczne 39 minut
> zajmuje trochę ponad 10 min...
> Tak z ciekawości zapytam: udało sie komuś zainstalować z płytki XP SP2 w
> mniej niż np 15 min? Oczywiście nie mówię o obrazach partycji :)

Z praktyki powiem, że im bardziej rozbudowany i szybki sprzęt tym dłużej się
go instaluje i konfiguruje. Czas instalacji naprawde niewiele różni się na
słabych jednordzeniowych maszynach od tych wielordzeniowych z dużą ilością
RAM bo znaczenie ma tu transfer napędu. Na doprowadzenie systemu do stanu
używalności czyli założenie systemu, programów do pisania, nagrywarki,
sterowników, kodeków, antywirusa trzeba poświęcić niekiedy ponad 2 godziny.
Swoją drogą dobrze zrobiony instalator mógłby założyć XP w 5 minut ale
ludzie z MS zrobili z tego niesamowicie długi proces. Z Vistą jest jeszcze
gorzej.