Re: Wireless w domenie AD

Autor: Marek Kutyla <SpamBezSzans_at_jakis.pl>
Data: Wed 13 Feb 2008 - 20:25:13 MET

Tego oto dnia 2008-02-13 19:13, Niejaki/a Tomasz Polus bedac w stanie
euforii nagryzmolil/a co nastepuje:

> Niestety nie jest tak różowo. Niektóre toolsy do kart WIFI faktycznie mają
> coś takiego, ale w klasie Linksysa.
> Chyba dotyczy to sprzętu, który jest kierowany dla większego biznesu, a
> Linksys to w najlepszym razie small business.
> Widziałem takie funkcje m.in. w Intelach.

Ale nie tylko, uzywalem tej funkcjonalnosci na Broadcom-ach, na
pcimia-ach WiFi Draytek-a - dzialalo. Na Intelach zreszta tez. Tyle ze
fakt, ja mialem domene jeszcze na NT4.0. Nie wiem, moze jednak ma to
znaczenie w przypadku WiFi czy jest to domena NT4.0 czy jakims W2k lub
SBS-ie.
A w tych kartach ktore Ty masz znalazles w ogole ta funkcjonalnosc?
Udalo Ci sie zastapic zarzadzanie polaczeniem WiFi przez soft producenta
  zamiast softu M$ ?
A masz mozliwosc przetestowania innych kart ? Jakiego lapka z WiFi na
pokladzie, albo jakiejs pcmicii ???

> Zrezygnowałem z Win2000 na korzyść WinXP, ponieważ tam działa to całkiem
> znacznie lepiej na większości urządzeń, w tym na Linksys.

U mnie akurat nie bylo znaczenia czy to byly stacje z XP czy W2k.
BTW Wymiana OS-ow tylko daltego ze stacje pracuja na WiFi to nie jest to
  co tygrysy lubia najbardziej :-(

> Niestety tylko trochę lepiej, bo połączenia WIFI owszem są zestawiane przed
> logowaniem do domeny, tyle że trochę za późno.
>
> Usługi Netlogon i W32Time startują szybciej niż WIFI i generują w logach
> błędy braku kontrolera i serwera czasu. Skutkiem tego pierwszego nie
> uruchamiają się skrypty logowania i pomijane jest GPO (shit!)

Hymm, na NT4 skrypty uruchamialy mi sie b. ladnie i wykonywalo sie
wszystko co w nich bylo.

> Jedynym prostym rozwiązaniem, jakie mi przychodzi do głowy, to ustawienie
> zależności usług, żeby usługa Netlogon startowała jak najpóźniej. Próbowałem
> użyć wartości rejestru DependOnService zgodnie z dokumentacją (próbowałem
> m.in. zależności od WirelessZeroConfig, TermService, Spooler, Messenger),
> ale to mi w ogóle nie działa, tzn. usługa uruchamia się tak samo bez względu
> na ustawienie DependOnService.

> Jakieś pomysły poza zmianą sprzętu i systemu operacyjnego?

Ja bym jednak sprobowal wypozyczyc inne karty, chocby po to zeby
sprawdzic czy problem dot. sprzetu czy jednak softu. OS moim zdaniem
jest sprawa drugorzedna.

A jeszcze jedno - czy testy wykonywales z szyfrowaniem WPA2 czy tez z
innymi takze? Jakies roznice w zaleznosci od uzytego szyfrowania ?

--
3M-cie sie czego chcecie !
Marek Kutyla vel zarki          -- popraw ADRES w odpowiedzi --