Re: Wireless w domenie AD

Autor: Tomasz Polus <tomek_at_polvision.com.pl>
Data: Wed 13 Feb 2008 - 19:13:57 MET

Użytkownik "Marek Kutyla" <SpamBezSzans@jakis.pl> napisał w wiadomości
news:fouaed$2sda$1@news2.ipartners.pl...
[...]
> oprogramowanie producenta a nie przez Windows. Po wlaczeniu tej opcji
> kontrole przejmie soft producenta a dodatkowo gdzies powinien byc tez
> checkbox "Uwierzytelniaj przed logowaniem do systemu Windows", a
> przynajmniej u mnie tak to jest opisane ;-) ale z tego co pamietam z
> innych sprzetow to tresc bedzie podobna. Poradzis sobie jak Cie znam ;-)

Niestety nie jest tak różowo. Niektóre toolsy do kart WIFI faktycznie mają
coś takiego, ale w klasie Linksysa.
Chyba dotyczy to sprzętu, który jest kierowany dla większego biznesu, a
Linksys to w najlepszym razie small business.
Widziałem takie funkcje m.in. w Intelach.

> Mam nadzieje ze Ci sie uda. Wrzuc info jak ten patent sprawdza sie pod
> SBS-em 2k3 tak dla potomnych ;-)

Zrezygnowałem z Win2000 na korzyść WinXP, ponieważ tam działa to całkiem
znacznie lepiej na większości urządzeń, w tym na Linksys.
Niestety tylko trochę lepiej, bo połączenia WIFI owszem są zestawiane przed
logowaniem do domeny, tyle że trochę za późno.

Usługi Netlogon i W32Time startują szybciej niż WIFI i generują w logach
błędy braku kontrolera i serwera czasu. Skutkiem tego pierwszego nie
uruchamiają się skrypty logowania i pomijane jest GPO (shit!)

Jedynym prostym rozwiązaniem, jakie mi przychodzi do głowy, to ustawienie
zależności usług, żeby usługa Netlogon startowała jak najpóźniej. Próbowałem
użyć wartości rejestru DependOnService zgodnie z dokumentacją (próbowałem
m.in. zależności od WirelessZeroConfig, TermService, Spooler, Messenger),
ale to mi w ogóle nie działa, tzn. usługa uruchamia się tak samo bez względu
na ustawienie DependOnService.

Jakieś pomysły poza zmianą sprzętu i systemu operacyjnego?

--
Tomasz Polus, Wrocław
Citroen Xantia Activa V6