Re: problem z siecia, problem z uzyskaniem ip

Autor: Marek Kutyla <SpamBezSzans_at_jakis.pl>
Data: Wed 13 Feb 2008 - 09:56:57 MET

Tego oto dnia 2008-02-13 09:30, Niejaki/a rafal.morawski@rafsoft.net
bedac w stanie euforii nagryzmolil/a co nastepuje:

> Witam,
> .
> Mam taki problem pod XP . Stało się to ponownym przywracaniu systemu.
> Chcę podłączyć dodatkowy komputer do livebox przez wifi lub ethernet i
> wszystko ładnie się instaluje ale potem komputer nie może uzyskać ip
> dla połączenia. Wyskakuje "Ograniczenie lub brak łączności ... Ten
> problem wybtąpił ponieważ sieć nie przypisała adresu sieciowego do
> tego komputera". W livebox jest wszystko odpowiednio skonfigurowane bo
> podlaczalem ten komputer już wcześniej. Modem sagem

Zaraz, to w koncu masz Livebox-a czy jakis modem Sagem-a, bo jedno
wyklucza drugie dla jednej Neo.

> jest dobrze
> zainstalowany i dostał ip jakies systemowe 169.254.119.195 maska
> 255.255.0.0.

I tu sie myslisz - to jest adres ktory Windows przydziela interfejsowi
jesli nie moze uzyskac adresu IP z serwera DHCP.

> Próbowałem na stałe wprowadzić IP 192.168.1.12 z
> odpowiednimi dnsami i zaczeło pingować liveboxa ale nie chce wejść do
> konfiguracji liveboxa (otwiera sie pusta strona) ani ping wp.pl nie
> dziala.

Bo pewnie nie zostal zarejestrowany Twoj kompa (dokladniej karta
sieciowa) w Livebox-ie i o ile po recznym ustawieniu sieci LAN dziala to
Livebox Cie bez tego nie przepusci dalej.
Wez "obstrukcje inslugi" do tego badziewia albo zadzwon na BL niech Ci
wytlumacza jak zarejestrowac nowego kompa w LiveBox-ie. Bo ja nie mam
sily meczyc sie z tym tepsianym baziewiem, ktore i tak za jakis czas sie
wezmie i rozpierdzieli :-(

> To samo z kablem ethernet, tutaj wogole jak podłącze i wpisze
> ipconfig dostaje tylko sam tekst "Konfiguracja IP systemu Windows" bez
> żadnych adresów.

powod j.w.

--
3M-cie sie czego chcecie !
Marek Kutyla vel zarki          -- popraw ADRES w odpowiedzi --