Re: Uciazliwy problem z polaczeniem

Autor: Sempiterna <rzopa_at_amorki.pl>
Data: Fri 08 Feb 2008 - 12:41:41 MET

Użytkownik "Maciek" <docktor@poczta.onet.pl> napisał w wiadomości
news:17i82chcwklmz$.3ctr1xcxlfpj$.dlg@40tude.net...

> Czesc
>
> Od kilku dni neka mnie strasznie upier**** problem z polaczeniem z
> Internetem. Od dostawcy mam w domu Ethernet, jestem polaczony z
> lokalnym
> routerem. Adres mam z DHCP.
>
> Od jakiegos czasu polaczenie z Internetem przestaje dzialac i wymaga
> zamkniecia i ponownego otwarcia polaczenia w ustawieniach systemu albo
> po
> prostu pozyskania nowego adresu z DHCP ("Napraw"). Wszystko wraca do
> normy,
> ale na krotko.

> [...]

Może nie rozwiążę Twojego problemu, bo to co podpowiem, to tylko
półśrodek "na już i na chwilę", ale jak mnie takie coś nękało, to
pomagało:
Wyedytuj sobie plik o zawartości: (nie pomijaj małpek)
@echo off
@ipconfig /release
@ipconfig /flushdns
@ipconfig /renew
Zapisz go pod jakąś nazwą z rozszerzeniem BAT i umieść na pulpicie i/lub
w pasku szybkiego uruchamiania.
W razie kłopotów z łącznością zamiast chrzanić się z połączeniem klikasz
ikonkę pliku, chwilę musisz odczekać... chwila potrafi być o różnej
długości, ale nie trwa wieczności...
Działanie pliczku jest takie:
@echo off wraz z małpkami po lewej wyłączają pokazywanie komend z pliku
na ekranie
@ipconfig /release uwalnia zasoby sieciowe, czyli kończy połączenie, IP
jakie wtedy masz, to 0.0.0.0 :)
@ipconfig /flushdns czyści cache DNS, czyli jak coś się błędnie wpisało,
to zniknie
@ipconfig /renew odnawia połączenie, uruchamia je ponownie.
Jak dobrze poszło, możesz w miarę łatwo nadal korzystać z połączenia.
Możesz próbować kombinacji z ukrywaniem wyskakującego okienka...ale ja
się w to nie bawiłem, przynajmniej wi(e)działem, że skrypcik zadziałał.

--
If it had't been for Cotton Eye Joe / I'd been married long time ago,
Where did you come from where did you go,