Re: Blednie liczona ilosc wolnego miejsca na dysku

Autor: Sempiterna <rzopa_at_amorki.pl>
Data: Fri 08 Feb 2008 - 12:29:22 MET

Użytkownik "artiun" <artiun@spam.wp.pl> napisał w wiadomości
news:foh1er$364$1@node2.news.atman.pl...

> mam wrażenie, że piszesz o plikach mających mniejszy rozmiar niż
> klaster.

Dokładnie tak.

> Faktycznie przy np. jednobajtowych plikach będzie taki efekt (plik
> zajmie 1bajt, a w efekcie np. 4kb - standard dla NTFS). Załozyć to
> można prostym

To zależy, np. w NT4, przy instalacji, instalator ZAWSZE najpierw
zakłąda partycję FAT, nawet, jeśli zadałeś NTFS (stąd ograniczenie do 4
G), a potem conajwyżej konwertuje ją przy pierwszym starcie.

> batchem. Spotkałem się z taka metodą - ale ona miała na celu
> zwiększenie MFT (zaraz po formacie dysku/przed systemem).

Ale taka MFT to tak raczej się pofragmentuje (u mnie niemal na pewno tak
było), prędzej by kombinować z wartością NTFSMFTZoneReservation w
Rejestrze...

Ja jeszcze jestem ciekaw, gdy zrobi się tak:
Start, Wszystkie Programy, Akcesoria, Eksplorator Windows:
odnaleźć dysk C, bądź inną żądaną partycję, kliknąć raz, w okienku po
pr5awej gdy zaalarmuje o ukrytych plikach kliknąć odkrycie, CTRL-A (to
konieczne, musi być zrobione w katalogu głównym), następnie PPM na
dowolnym z plików, wybrać Właściwości, wyskoczy okienko ze zmieniającymi
się cyferkami, poczekać, aż skończy - system zlicza sobie zajętość
miejsca w poszczególnych podkatalogach... Opisanie w okienku - "Dowolne
typy", lokalizacja - "Wszystko wewnątrz C" (dlatego ważne jest CTRL-A),
są dwie wartości liczbowe: "Rozmiar" i "Rozmiar na dysku". Interesuje
mnie różnica między nimi. Zamiast trudzić się z Bóg wie jakimi
programami, zadanie policzenia strat na wasted space zrzuciłem na
system... u mnie różnica wyszła ok. 119 MB)... Wystarczy pierwszą odjąć
od drugiej i mamy temat jak na dłoni.

Jeszcze spróbuję przy okazji, czy liczy ADS, ale to już na innym dysku,
nie chcę sobie na systemowym niczego narzeźbić.

--
If it had't been for Cotton Eye Joe / I'd been married long time ago,
Where did you come from where did you go,