Re: Blednie liczona ilosc wolnego miejsca na dysku

Autor: artiun <artiun_at_spam.wp.pl>
Data: Fri 08 Feb 2008 - 08:40:35 MET

Sempiterna pisze:

> Użytkownik "Kajetan" <no-mail@no-problem.pl> napisał w wiadomości
>
> (...ogromna - ponad milion - ilość pustych wpisów)

> Myślałem też o tzw. wasted/slack space... ale, faktycznie, takich plików
> musiało by być circa 10 melonów... NTFS to udźwignie, ale system zamuli
> jak mu się trafi w tym grzebać zbytnio...
> Zatem, rzeczywiście, pozostają dane z ADS
> Ja jeszcze spróbuję w wolnym czasie przypiąć jakiś dysk, z NTFSem (mam
> kilka 80GB w zapasie) i potrenuję masowe zakłądanie olbrzymiej ilości
> katalogów. Jak miejsce nie zostanie zwolnione, to potrenuję, czy po
> [...]
mam wrażenie, że piszesz o plikach mających mniejszy rozmiar niż klaster.
Faktycznie przy np. jednobajtowych plikach będzie taki efekt (plik zajmie
1bajt, a w efekcie np. 4kb - standard dla NTFS). Załozyć to można prostym
batchem. Spotkałem się z taka metodą - ale ona miała na celu zwiększenie MFT
(zaraz po formacie dysku/przed systemem).

--
Artur