Re: Blednie liczona ilosc wolnego miejsca na dysku

Autor: Sempiterna <rzopa_at_amorki.pl>
Data: Thu 07 Feb 2008 - 23:29:40 MET

Użytkownik "Kajetan" <no-mail@no-problem.pl> napisał w wiadomości
news:fofvkf$b2h$1@news2.ipartners.pl...
> "Kamikazee" <niema@niema.pl.invalid> wrote in message
> news:fofqtb$mmi$2@inews.gazeta.pl...
>
> A chkdsk zapuściłeś?
>
> Nie wiecej niz 15 razy :)

Hmm... mnie już kusi, aby ten dysk podpiąć do zdrowego systemu, zrobić
mu wtedy dokładne badanie... bo rootkita tu niucham... Strasznie jestem
ciekaw, co by znalazlo, gdybyś zrzucił wszystko gdzieś na inny dysk na
wolne miejsce, a już nie pamiętam, czy zaznaczyłeś ujawnienie a)
"chronionych plików systemu operacyjnego", b) Ukrytych plików i folderów
(folder - brzydka nazwa, bo oznacza coś złamanego, załamanego)?
Ciekawe, jak by to z pustym dyskiem było.

Jednakże, przypomniałem sobie inną rzecz - czy robiłeś kiedykolwiek od
momentu formatowania tej partycji, cokolwiek, z bardzo dużą ilością
plików "na tapecie"? Mam pewną sugestię, która mi wyszła z
przeprowadzonych kilka lat temu prób, ujawniła mi się w NT4,
prawdopodobnie wskutek, że tak powiem, babolowatości pewnych procedur...
Rzecz w tym, że każdy wpis katalogu, zajmuje 1 K (KiB). Najważniejsze
jest to, ze ten wpis NIE JEST zwalniany po skasowaniu, zatem nadal
będzie oznaczony, jako zajęte miejsce na dysku. Czeka ono na następne
wpisanie danych pliku, katalogu, etc. Jeśli np. zrobisz milion wpisów,
np. poprzez utworzenie miliona polików i katalogów (ja doszedłem do ok.
2.7 mln), to po skasowaniu tych wszystkich plików i katalogów, nadal
system będzie widział to miejsce jako zajęte. Może więc coś zajęło
miejsca na wpisy katalogów/plików, a teraz te miejsca wieją pustką i nie
mogą być przeznaczone na dane plików?
Tak przynajmniej jest w NT4, na razie nie bardzo mam możliwość
sprawdzenia tego w XP, ale zaraz podepnę dysk i zrobię próbę, może tu
szukać źródła problemów?
Nie wiem... może defragmentator przy okazji działania zwolni to miejsce?
Bo CHKDSK NAPEWNO tego nie zrobi. Aby mu się struktura filesystemu
zgadzała.

--
If it had't been for Cotton Eye Joe / I'd been married long time ago,
Where did you come from where did you go,