Re: FAT 32 - rozmiar klastra

Autor: Sempiterna <rzopa_at_amorki.pl>
Data: Fri 01 Feb 2008 - 18:15:45 MET

Użytkownik "news" <antonio12@poczta.onet.pl> napisał w wiadomości
news:fnv5ko$298$1@news.onet.pl...

> pamietaj ze fat32 ma ograniczenia wiekszych niz 2 gb nie zapiszesz

Nie jest to prawdą, ale też i nie jest nieprawdą. Nie zapisze więcej,
niż 4 GB. Inna rzecz, że z plikami powyżej 2GB bywają kłopoty, bo nie
wszystkie programy to umieją. Jednak FAT jak najbardziej, pozwala
zapisać do 4 GB. Tak więc ograniczenie 2 GB wynika bardziej z
niemożności samych programów (choćby Outlook Express...), bo filesystem
sam jako taki tych ograniczeń nie ma. Spokojnie utworzysz plik 3.5 GB i
cały będzie dostępny.
Ja w każdym razie, w Win98, zapisywałem archiwum ZIP (Najnowszym TC,
starsze też mają problem granicy 2 GB) o rozmiarze 2.7 GB, mimo
ostrzeżenia, kłopotów z wypakowaniem nie było.
Próba zapisania więcej, niż 4 GB zaowocuje komunikatem o przepełnieniu
dysku.

--
D4
Habari gani?